וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תגדיל את תקציב תגלית ב-350 מיליון שקל

ליאור דטל

9.1.2011 / 8:30

הממשלה תגדיל ב-3 השנים הקרובות את התקציב להבאת צעירים יהודים לביקור בישראל ב-350 מיליון שקל. בתגלית אומרים: בזכות התקציב נוכל להגיע לכל יהודי שני בעולם

פרויקט תגלית, שבמסגרתו מגיעים צעירים יהודים מחו"ל לסיור בישראל, יורחב באופן משמעותי. הפרויקט יזכה לתוספת תקציב של 350 מיליון שקל מממשלת ישראל בשלוש השנים הקרובות - כך הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום שישי בערב באירוע המרכזי שערך הפרויקט בבנייני האומה בירושלים ובו השתתפו צעירים שהגיעו לסיור.

פרויקט תגלית משותף לממשלת ישראל ולאנשי העסקים צ'ארלס ברונפמן, שלדון אדלסון ורעייתו מרים מייקל שטיינהרדט, ולין שוסטרמן שהם התורמים המובילים של הפרויקט, שנתמך מכספי תרומות של שותפים נוספים. התורמים הביעו נכונות להשלים את התרומות בשנים הבאות בשיעור כפול מתקציב ממשלת ישראל, לכ-700 מיליון שקל. בשנה הראשונה תתקצב הממשלה 90 מיליון שקל לטובת הפרויקט, בשנה השנייה 120 מיליון שקל נוספים וכ-140 מיליון שקל יינתנו בשנה השלישית. מדובר בתוספת משמעותית לעומת התקציב שאותו העבירה הממשלה לפרויקט מאז החל לפעול ב-1999, שהיה כ-100 מיליון דולר. ההחלטה תאפשר לתגלית להגדיל בכ-70% את מספר הצעירים שמגיעים לישראל לכ-51 אלף בתוך שלוש שנים, לעומת כ-30 אלף שמגיעים כיום מדי שנה לסיור של עשרה ימים. בתגלית אומרים כי בזכות תוספת התקציב יוכל הארגון להגיע לכל יהודי צעיר שני בעולם.

לדברי נתניהו, הפרויקט הוא "הגשר העיקרי שבאמצעותו עשרות אלפי צעירים יהודים מהעולם מחזקים את זיקתם ליהדות ולישראל. כעת היעד הוא להביא את רוב רובו של העם היהודי לישראל". מנכ"ל תגלית גידי מרק, אמר כי הפרויקט החל כחזון של ממשלת ישראל, הפילנתרופים והקהילות היהודיות. החלטת הממשלה להגדיל את תמיכתה בפרויקט תאפשר חיזוק משמעותי ביותר של הקהילות היהודיות בעולם ותחזק את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית".

  • עוד באותו נושא:
  • תגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully