וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה העסקה למכירת מכתשים אגן לכמצ'יינה הסינית

ואדים סבידרסקי

9.1.2011 / 9:40

בתום דיונים ממשוכים וחשש כבד מצב העובדים הישראלים, חתם נוחי דנקנר עם חברת כמצ'יינה הסינית על העסקה לרכישת 60% מחברת מכתשים אגן לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר

לאחר תקופה ממושכת של דיונים, נחתמה העסקה למכירת מכתשים אגן (1.16% , 1826.0) ישראלית מקבוצת אי.די.בי (1.17% , 13000.0) של נוחי דנקנר לחברה הממשלתית הסינית, כמצ'יינה. מכתשים אגן, יצרנית מוצרים להגנת הצומח הפועלת בתחום אגרוכימיה, תהפוך לחברה פרטית בבעלות כמצ'יינה (60%) וכור (1.73% , 9105.0) מקבוצת אי.די.בי (40%). העסקה מתבצעת לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר לחברה.



במסגרת העסקה, תרכוש החברה הסינית כ-53% ממניות מכתשים מיידי הציבור תמורת כ-1.272 מיליארד דולר וכ-7% ממניות המוחזקות על ידי כור תמורת כ-168 מיליון דולר. החברה מדווחת כי העסקה משקפת ערך של 19.93 שקל למניה (5.57 דולרים) לאחר שכ-10% מהון מניות של החברה הן מניות רדומות אשר אינן מהוות הון נפרע ולכן לא נכללות בחישוב שווי. כמו כן, צפויה כור לרשום רווח נקי בגין מכירת כ-7% ממניות מכתשים, שנאמד בכ-149 מיליון שקל. כור תרשום במועד השלמת העסקה גידול בהון העצמי של כ-49 מיליון שקל עקב שינויים בקרנות הון כתוצאה מהמכירה.

בנוסף, כמצ'יינה תגרום לכך שלכור תועמד הלוואת נון-ריקורס בסך 960 מיליון דולר ל-7 שנים שתובטח במניות כור במכתשים אגן. השלמת העסקה כפופה עדיין לאישורים שונים וצפויה להתבצע ברבעון השני או השלישי של שנת 2011.

רן ז'יאנ-שינג, נשיא כמצ'יינה, אמר היום: "לאורך משא ומתן, נוכחנו כי נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי, הוא מנהיג רב השראה ונוצרו הערכה וכבוד בינינו לבין מר דנקנר והצוות המוכשר והמסור שלו. מר דנקנר ואני מאמינים שנוכל לפתח ביחד פעילות כלכלית משמעותית בישראל, בסין ובכל מקום בעולם. אני משוכנע שהשותפות בינינו תחזק את הקשרים הכלכליים בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה העממית של סין בתחומי החקלאות והמדע הכימי ובתחומים נוספים. אנו מצפים לעבודה המשותפת עם מר ארז ויגודמן, מנכ"ל מכתשים אגן, ועם צוות ההנהלה הנמרץ שלו."

ז'יאנג-שינג הוסיף כי "אנו מקבלים בברכה את ההסכם הקיבוצי שנחתם בין מכתשים אגן לבין עובדיה בישראל וכן את הסיכום להמשיך את הפעילות של מכתשים אגן במפעלים בבאר-שבע ובאשדוד. בנוסף, נשאף לאתר הזדמנויות לעבוד ביחד עם בעלי יכולת וכשרונות מקומיים על מנת להמשיך ולפתח את היכולות הטכנולוגיות והמדעיות של מכתשים אגן".

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי, אמר: "העסקה משקפת את האסטרטגיה של קבוצת אי.די.בי ומגשימה את שאיפתה להיות קבוצה ישראלית מובילה תוך פיתוח הפעילות בשווקים המתעוררים בדגש על סין - מדינה המהווה מנוע הצמיחה המרכזי בכלכלה העולמית. אנו רואים בעסקה מהלך חשוב להידוק היחסים עם התעשייה והכלכלה הישראלית ומשוכנע ששיתוף פעולה זה אף יתרום לחיזוק הקשר בין סין לבין ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully