וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצור ראשון לחברות הקידוחים בשוק ההון

ליאור זנו

9.1.2011 / 11:55

משרד התשתיות עושה שרירים: הממונה על הנפט לא אישר את עסקת רכישת 15% מרישיונות גלוב ליולי חיפושי נפט ולפידות חלץ. משרד התשתיות: "לא הוגשה בקשה לאישור העברת הזכויות"

חברת פרימיום, השולטת בשותפות יולי חיפושי נפט, ושותפות לפידות חלץ (0.84% , 12.0) הודיעו הבוקר כי הממונה על הנפט במשרד התשתיות לא אישר את העברת 15% מרישיונות גלוב אקספלוריישן לשליטתן. מכיון שכך, בוטלה העסקה.

מדובר בתשובה ראשונה שמעניק משרד התשתיות לחברות שמבקשות לרכוש או למכור אחוזים מרישיונות שבשליטתן, מאז קבע הממונה על הנפט, ד"ר יעקב מימרן, כללים חדשים לאישור. מי שאמורה לאשר עסקאות שבוצעו ברשיונות היא מועצת הנפט, שעדיין לא התכנסה. ממשרד התשתיות נמסר כי כלל לא הוגשה להם בקשה כזו על ידי החברות.

עד היום, העריכו המשקיעים כי המשרד מעניק חותמת רשמית לרוב העסקאות המבוצעות. עתה, נראה המדיניות אכן הפכה נוקשה יותר.

בנובמבר האחרון הודיעה שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן (0.0% , 8.2) כי חתמה על הסכם לפיו היא אמורה להעביר 15% משלושת רישיונות החיפוש היבשתיים שבשליטתה - 10% ליולי חיפושי נפט של יולי עופר ונמרוד רינות ו-5% ללפידות חלץ של יעקב לוקסנבורג.

תמורת הרישיונות ישלמו שתי השותפויות את החזר ההוצאות עבור חלקן ברישיונות, כאשר לפידות חלץ תעביר 80 אלף שקל ויולי חיפושי נפט תעביר 160 אלף שקל. השתיים לא ישלמו סכום נוסף מלבד ההוצאות.

לגלוב 3 רישיונות יבשתיים- אופק, בר-אור ויהל. תוצאות הדו"ח ששלח המכון הגיאופיסי לרישיון "בר אור" מעידות על קיומו של מבנה גיאולוגי עתיק שרוחבו 8 ק"מ ואורכו לפחות 7 ק"מ, בשלוש שכרות קרקע עתיקות- מתקופת היורה, טריאס ופרם. התוצאות מאפשרו בחירת מיקום לביצוע קידוח, אך אינן מלמדות האם קיים פוטנציאל כלכלי.

בר-אור הינו רישיון יבשתי צפוני, ששטחו 266 קמ"ר מראש הנקרה ועד עכו ולא בוצע בו קידוח מעולם. מעט דרומית לבר-אור נמצא רישיון יהל ששטחו 295.2 קמ"ר, הוא מתחיל בעכו ומסתיים באזור יקנעם ומגדל העמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully