וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל ילבשו רק מדים שיוצרו בישראל

הממשלה אישרה כי רק חברות טקסטיל שמייצרות בישראל יוכלו להשתתף במכרזים עבור כוחות הביטחון. במקביל נקבע כי עובדים הענף ישתתפו בתוכנית שתאפשר להם להשתלב בענפי עבודה אחרים

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את תקנות הוראת שעה לחוק הטקסטיל הביטחוני, שהתקבלו בתמיכה של משרדי התמ"ת, האוצר והביטחון. לפי ההוראות, נקבע כי בשנתיים הקרובות כל המכרזים של כוחות הביטחון לרכישת טקסטיל בטחוני יוחרגו, וכוחות הביטחון יחויבו לרכוש מוצרי טקסטיל מתוצרת כחול לבן בלבד. במקרה של פטור ממכרז, התוצרת המקומית תקבל עדיפות של 50%.

עוד נקבע כי במקביל, ישולבו עובדי מפעלי הטקסטיל בתוכניתו של שר התמ"ת בנימין בן אליעזר להסבה מקצועית למקצועות בעלי ביקוש בפריפריה - הכשרה מקצועית שתאפשר לעובדים להשתלב בעבודה בענפים אחרים עם פקיעת תוקפן של התקנות הזמניות.

לדבריו בן אליעזר, "אומנם התיקון המוצע מעניק לתעשיית הטקסטיל הישראלי מרווח נשימה שיש בו כדי לסייע לתעשייה, אך עם זאת תעשיית הטקסטיל הביטחוני, לא תוכל להתמודד לאורך זמן עם התחרות הקשה מארצות המזרח, ועל כן אנחנו נערכים מבעוד מועד". בן אליעזר הוסיף כי מדובר באוכלוסייה שברובה מורכבת מבנות מיעוטים, שיתקשו למצוא עבודה ללא סיוע רציני מהמדינה.

לפי נתוני התמ"ת, ישנן כ-1,400 תופרות בגילאי 30-55 - בעיקר מהמגזר הדרוזי - הנמצאות בפוטנציאל גבוה לפיטורים. בסך הכל ישנן בכל מתפרות הארץ מעט יותר מ-2,000 עובדות. 425 עובדות בגליל המערבי, 100 באצבע הגליל, 1,269 בגליל העליון והתחתון, 62 באזור המשולש, 40 במחוז חיפה ו-120 במחוז דרום. במקביל סיפרו במשרד התמ"ת כי יש בפריפריה ביקוש לכ-1,650 עובדים. 400 במקצועות האלקטרוניקה, 200 בתחום המזון, 900 מטפלות וסייעות מאומנות ו-150 בתחום התיירות.

כחלק מהתכנית, מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי צפוי לאשר כבר בעוד כ-3 שבועות פתיחה של קורסי הכשרה מיוחדים למי שאינו מובטל, שיבוצעו ע"י האגף להכשרה מקצועית בתמ"ת בראשות שלום בן משה ויארכו בין 3 ל-6 חודשים. הקורסים יאפשרו לעובדי ענף הטקסטיל לעבור לעסוק במקצועות הנדרשים בפריפריה. משרד התמ"ת יכשיר את העובדות בעלות משוערת של 17 מיליון שקל, בענפים שונים.

במשרד התמ"ת אומרים כי העלות הגבוהה יחסית של ההכשרות היא חד-פעמית, והיא מתקזזת עם העלות הגבוהה למדינה, במידה ונשים אלו היו נפלטות משוק העבודה. אז המדינה הייתה צריכה לשלם לכל אחת מהן אלפי שקלים עבור דמי אבטלה והבטחת הכנסה.

כזכור, לפני כחודש אושרה בוועדת החוקה הצעת חוק הטקסטיל של ח"כ שלי יחימוביץ', לפיה צה"ל, המשטרה והשב"ס יחוייבו להעדיף מוצרי טקסטיל שיוצרו בארץ - זאת משום שמפעלים ישראליים יוכלו לזכות במכרזים של טקסטיל עבור כוחות הביטחון גם אם הצעותיהם יהיו יקרות ב-50% מההצעה הזולה ביותר של המתחרים מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully