וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רנוי בביהמ"ש: "חשבתי ש-3 מיליון ד' זה הרבה כסף"

שני מזרחי

9.1.2011 / 14:48

האוליגרך הרוסי מיכאל צ'רנוי הגיע להעיד במשפטו של עו"ד יעקב וינרוט ואמר: "חשבתי ש-3 מיליון דולר זה הרבה כסף כשחתמתי על ההסכם". לדבריו, הסכום מעולם לא יועד עבור רשויות המס

הבוקר, הגיע מיכאל צ'רנוי לתת עדות מטעם ההגנה במשפטו של עו"ד יעקב וינרוט ופקיד השומה שוקי ויטה. בעדותו הראשית, שנערכה על ידי עו"ד איריס ניב-סבאג, אמר צ'רנוי: "שכר הטרחה של 3 מיליון דולר עליו דובר בהסכם עם וינרוט מאוגוסט 2003 אינו קשור ולא היה קשור לרשויות המס הישראליים". לדבריו, שכר טרחה זה הועבר לוינרוט בעקבות הסכמה כי וינרוט יטפל בכל ענייניו המשפטיים בחו"ל, בין היתר בשוויץ ובארצות הברית. צ'רנוי הוסיף, כי לצורך הסכם המס וינרוט הפנה אותו לזאב פלדמן שייצג אותו ברשות המיסים וכי וינרוט פיקח על כך מבחינה משפטית.

כזכור, מואשם וינרוט כי הכניס את עצמו למצב של ניגוד עניינים בשנת 2003, עת ייצג את פקיד השומה שוקי ויטה, שבאותה עת אישר הסכמי מס חריגים ללקוחותיו ה"כבדים" של וינרוט וביניהם - מיכאל צ'רנוי, ארקדי גאידמק והיהלומן דן גרטלר.

בכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) באמצעות עו"ד שרון כהנא, מואשם וינרוט בעבירות של שוחד והלבנת הון, בחשד שייצג את ויטה במחיר מופחת בתמורה להסדרי מס מקלים ללקוחותיו.

בין היתר, טענה הפרקליטות כי וינרוט קיבל שכר טרחה של 3 מיליון דולר עבור הסכם המס אליו הגיע צ'רנוי עם רשויות המסים וכי ההסכם נועד בכדי שניתן יהיה להציגו בהליכים משפטיים אחרים כדי לטהר את שמו של צ'רנוי.

צ'רנוי כאמור, אמר כי מעולם לא דובר על כך שוינרוט יטפל בהסכם המס מול הרשויות וכי מלכתחילה ידע שוינרוט אינו מתמחה בטיפול מול רשויות המיסים. בנוסף ציין צ'רנוי כי מעולם לא חשב או הציג את ההסכם בהליכים משפטיים אחרים שהתקיימו נגדו בארץ או בחו"ל: "לא ביקשתי מאיש להציג את ההסכם הזה בארץ או בחו"ל. אינני חושב שהצהרת המס היתה מוצגת במקום כלשהו, מלבד אולי לרואי החשבון או לאנשים שהיו צריכים לראות את זה. אבל בהחלט לא בשום הליך משפטי. בנוסף, לא היתה בזה שום הוכחה, זה לא יכול היה לעזור לי בשום פנים ואופן אם הייתי עושה משהו".

צ'רנוי אף סיפר בעדותו כי כשעו"ד וינרוט ביקש שכר טרחה של 3 מיליון דולר עבור עבודתו בחו"ל, הוא חשב שזה סכום גבוה: "אז חשבתי שמדובר בסכום גבוה ואמרתי לעוזרים שלי איך יכול להיות סכומים כאלה גדולים? היום אני מבין שזה לא כך".

כאשר צ'רנוי אומר היום, הוא מתכוון לשנה האחרונה. הוא אף סיפר כי כשהמליץ לארקדי גיאדמק לפנות לוינרוט: "אמרתי לו שהנקודה החלשה של וינרוט היא שהוא יקר מאוד". יתרה מכך, לדבריו, לאחרונה ביקש וינרוט להגדיל את שכר הטרחה בשל העבודה הרבה שביצע ועדיין מבצע בחו"ל וכי הוחלט ביניהם לחזור ולדון בעניין לאחר שיסתיימו כל ענייניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully