וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן להשקיע ביואן הסיני?

9.1.2011 / 15:15

הכלכלנית המוערכת דמביסה מויו טוענת כי ארה"ב תקרוס ותהפוך באופן בלתי נמנע למדינה סוציאליסטית. לדבריה, לא רק שסין תעקוף את אמריקה - גם היואן יחליף את הדולר כמטבע המוביל

הדומיננטיות הכלכלית של מדינות המערב תקרוס באופן בלתי נמנע, וארה"ב תהפוך לכלכלה סוציאליסטית מהסוג הגרוע ביותר - כך טענה הכלכלית דמביסה מויו, ילידת זמביה, בספרה החדש. "אם ארה"ב לא תשנה את מסלולה הנוכחי, זה כמעט בלתי נמנע שהיא תהפוך מחברה קפיטליסטית של יזמים למדינה סוציאליסטית בתוך כמה עשורים", אמרה מויו בראיון ל"סנדיי טלגרף".

ספרה הקודם של מויו, Dead Aid, עורר סערה עם פרסומו ב-2009 בשל טענתה כי הסיוע הזר למדינות אפריקה רק פגע ביבשת ויש לבטלו. ספרה החדש, "How the West Was Lost: Fifty Years of Economic Folly - And the Stark Choices Ahead", שפורסם בלונדון ביום חמישי, מאשים את מדינות המערב - בהן ארה"ב - בזבזו את כוחן הכלכלי באמצעות שורה של החלטות מדיניות כושלות וחוזה שארה"ב תהפוך למדינת רווחה סוציאליסטית במחצית השנייה של המאה הנוכחית.

"הבעיה היא שארה"ב לא תהיה סתם מדינה סוציאליסטית. היא תהפוך לסוג הגרוע ביותר והמנוון ביותר של מדינת רווחה, שסובלת מפיתוח לקוי ומבנה בעייתי ותיוולד כתוצאה מייאוש לאחר שנים רבות של מדיניות כלכלית לקויה וחברה שניזונה מעצמה ללא הרף", אמרה מויו ל"סנדיי טלגרף".

מויו, לשעבר כלכלנית בגולדמן סאקס וכיום חברת דירקטוריון בברקליס ובענקית הבירה SAB מילר, צופה כי לא זו בלבד שסין תעקוף את ארה"ב ותהפוך לכלכלה הגדולה בעולם, אלא גם שהמטבע הסיני, היואן, יחליף את הדולר כמטבע המוביל בשוק המט"ח. העולם עסוק כל כך היום בסוגיות טקטיות שקשורות לפיתרון למצבי חירום, שאנשים מפספסים את הסוגיות הגדולות יותר משום שהמבנה הפוליטי מעודד אותך להתמקד במיידי במקום בשינויים המבניים שיתרחשו בעוד 50 שנים", אמרה מויו.

כאחת מהטעויות המכריעות של מדינות המערב וארה"ב, השתמשה מויו כדוגמה במערכת הפנסיות הציבורית "לא מדובר בטעות של אמריקה בלבד, גם כלכלות אירופה ובריטניה סובלות מנטל הפנסיות, שהתבררו כהונאת הפונזי הגדולה ביותר אחרי מיידוף". כמו כן, ציינה מויו את הירידה של ארה"ב ומדינות כמו בריטניה בדירוגי התלמידים במבחני המדעים, המתמטיקה והקריאה הבינלאומיים.

מויו, בת 41, נחשבת לאחת הנשים המשפיעות בבריטניה ונבחרה בשנה שעברה על ידי המגזין "טיים" לאחת מ-100 האנשים המשפיעים בעולם. כמו כן, הופיעה מויו ברשימת "המנהיגים הגלובליים הצעירים" של הפורום הכלכלי העולמי (WEF).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully