וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעלי ים המלח: "נשבות ללא הגבלת זמן"

חיים ביאור

9.1.2011 / 17:15

המו"מ בין ההנהלה והעובדים במפעלי ים המלח נכשל ומועצת העובדים החליטה להמשיך בעיצומים. 1,500 עובדי החברה שובתים מיום שלישי ופעילות הייצור והשיווק של החברה משותקת

לאחר שנכשל ניסיון לגבש הסכם שיביא לסיום השביתה במפעלי ים המלח, מפעל שבבעלות קונצרן כימיקלים לישראל (0.0% , 6260.0), החליטה מועצת עובדי המפעל להמשיך בעיצומים, והפעם "ללא הגבלת זמן". בפגישה שהתקיימה בין חברי מועצת העובדים בראשות ארמונד לנקרי לבין סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה, אהוד ניצן, דחה ניצן את דרישת העובדים לקבל תוספת שכר בשיעור של 20%, אותה נימקו העובדים בכך שרווחי החברה גדלו משמעותית ב-2010.

כמו כן, התנגדו נציגי העובדים לדרישת ההנהלה להעניק לה "גמישות ניהולית", באופן שהיא תוכל לבצע שינויים ארגוניים בחברה, כגון ניוד עובדים ממחלקה אחת לשנייה או מתפקיד לתפקיד בהתאם לצרכי החברה ללא היוועצות עם נציגי העובדים. נציגי העובדים מתנגדים גם לדרישת ההנהלה להתנות תשלום פרמיות לעובדים בהתחייבות של מועצת העובדים להימנע משביתה או עיצומים במפעלים במשך חצי שנה לפחות. לטענתם, זו "דרישה חסרת תקדים ביחסי העבודה ואין להתנות תשלום כספים המגיעים לעובדים בהתחייבות מצידם להימנע ממאבק".

מפעלי ים המלח, חברה בת של כימיקלים לישראל (כיל) שבשליטת סמי ועידן עופר, מושבתים מאז יום שלישי על ידי 1,500 העובדים. פעילות הייצור והשיווק של החברה משותקת, פרט למתקן לייצור ברום-כלור, שהעובדים הסכימו להמשיך להפעילו במתכונת רגילה, כדי לא לגרום לנזק סביבתי.

יו"ר מרחב הנגב של ההסתדרות, מאיר בביוף, הביע צער על כשלון המו"מ, וגיבה את החלטת מועצת העובדים להמשיך בשביתה ולקיימה ללא הגבלת זמן, עד שיושג הסכם.

הנהלת מפעלי ים המלח מסרה בתגובה כי עובדי החברה נהנים ממשכורות ותנאים נלווים מהטובים במשק הישראלי. לטענת החברה, השביתה פרצה בצורה פראית וחסרת אחריות, שעלולה לגרום לבעיות בטיחות לעובדים ולנזק סביבתי. "אנו מצרים על כך שאינטרסים לא ענייניים של יו"ר מועצת העובדים ושל ההסתדרות מסכנים את העובדים", נמסר מההנהלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully