וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים מתחו ביקורת, בנק לאומי סגר הפייסבוק

איילה צורף

9.1.2011 / 17:58

עמוד הפייסבוק של הבנק הוצף בהודעות גולשים שזעמו על תמיכת הבנק בעסקה בה מעורב משקיע פלסטיני. בתגובה סגרה ההנהלה את העמוד

עמוד בנק לאומי עמד תחת מתקפה מצד גולשים במשך מרבית שעות היום על רקע פרשת חברת דיגל, הבונה חלקים נרחבים משכונת הר נוף בירושלים, ועומדת למכירה. מידע אודות האפשרות לפיה החברה תימכר לקבוצת משקיעים בה קשור משקיע פלסטיני, באשר מסרי, נפוץ אתמול.

בנק לאומי הוא הבנק המלווה את הפרויקט והוא קשור גם בתהליך המכירה. הגולשים הימנים זועמים על האפשרות שהחברה, העוסקת בין היתר בבנייה בשכונה זו בירושלים, תימכר לידיו של משקיע פלסטיני.

עם היוודע הקשר של בנק לאומי לפרויקט, ועל רקע האפשרות שהחברה תירכש על ידי גורמים פלסטינים, החלה מהומה בעמוד הפייסבוק של הבנק - בו חברים כ-36.5 אלף איש. עשרות רבות של הודעות שליליות, נגד הבנק, הועלו לאוויר, וזכו לתגובות רבות של גולשים שיצאו נגד הבנק.

בתגובה החליט דובר הבנק, אבירם כהן, לסגור את העמוד לכתיבת תגובות חיצוניות, והעלה מסר לגולשים: "לאומי מתמיד בגישתו לאפשר דיאלוג חופשי ופתוח, ובמיוחד בעמוד הפייסבוק שלו. באופן ענייני ובהתייחס לעניין הקרקע בשכונת נוף ציון, עלינו לומר לכם כי בשל החיסיון החל על קשרי בנק-לקוח, לא נוכל לפרט באשר ליחסינו עם חברת דיגל, אולם יש לדעת כי לאומי אינו בעלי החברה והוא אינו זה שמנהל מו"מ על מכירה אפשרית שלה לרוכש כזה או אחר".

לא רק בלאומי

מחוץ לפייסבוק, ובתוך דפים של גולשים בתוך הרשת החברתית, התפתח שיח בין הגולשים אודות ההחלטה של בנק לאומי לסגור את הקיר לתגובות, לרבות ביקורת על מה שכונה סתימת פיות של הגולשים.

מדובר במקרה דומה לזה שאירע לבנק המזרחי לפני מספר שבועות. בנובמבר האחרון התבטא פרזנטור בנק המזרחי, השחקן דביר בנדק, שקרא לשרת החינוך לימור לבנת להתפטר על רקע הניסיון שלה לחייב אמנים להופיע באריאל. קריאתו הובילה מאות גולשים לקיר הבנק בפייסבוק, ולפרסם הודעות שליליות אודות הבנק. בדף הבנק חברים כ-4,500 איש.

בניגוד להחלטת לאומי, להגיב מיד ולסגור העמוד לתגובות, בבנק המזרחי החליטו שלא להגיב במשך שעות ארוכות. למרות מאות הודעות שליליות שהציפו את קיר הבנק בפייסבוק, בחרו ראשי הבנק שלא להגיב במשך כמעט יממה (15 שעות מאז עלתה ההודעה השלילית הראשונה בפייסבוק) וזאת על אף פניות רבות של גולשים שהציגו עצמם לקוחות הבנק, תושבי השטחים בחלקם, ודרשו לדעת כיצד רואה הנהלת הבנק את הדברים.

לאחר 15 שעות העלתה הנהלת הבנק בפייסבוק תגובה בזו הלשון: "חברים. בנק מזרחי טפחות פועל יד ביד עם הציבור בכל רחבי הארץ, כולל ביהודה ושומרון. דביר בנדק הבהיר הבוקר: אינני תומך בחרם האמנים; הופעתי ואמשיך להופיע בישובי יו"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully