וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלון הגדול בישראל ייבנה בהרצליה

רנית נחום-הלוי

10.1.2011 / 10:15

המועצה הארצית אישרה את תוכנית ההרחבה של מלון דן אכדיה, להרחבת המבנה ולהקמת פרויקט מלונאי ובו 1,325 חדרים על שטח של כ-50 דונם למרגלות צוק החוף בהרצליה

הוועדה לשמירת הסביבה החופית מטעם המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה לפני כשבוע את הרחבת מלון דן אכדיה בחוף הים בהרצליה, והפיכתו לקומפלקס מלונאי בשטח של 50 דונם, שיכלול 1,325 חדרים. כיום יש במלון 119 חדרים התוכנית, שהומלצה ואושרה על ידי משרד התיירות, עשויה לקבל תוקף במהלך השנה הקרובה.

התוכנית החדשה תבטל תוכנית שאושרה בשנות ה-60, המאפשרת בנייה בשיעור של 25% בלבד על הקרקע ששטחה כ-37 דונם.

התוכנית החדשה משתרעת על שטח של כ-50 דונם מערבית לרחוב רמת ים עד למרגלות המצוק. על השטח בן 37 הדונמים יינתנו זכויות בנייה של כ-200%, בהיקף של כ-76.5 אלף מ"ר כל מה שבנוי מעל הקרקע (תוספת של כ-63 אלף מ"ר בנוי למה שכבר אושר). בסך הכל יכלול הפרויקט כ-146 אלף מ"ר בנוי. הקומפלקס ייקרא דן אכדיה והוא יהיה המלון הגדול בישראל.

התוכנית קודמה והומלצה בין היתר על ידי עיריית הרצליה, במטרה להגדיל את היצע חדרי המלון בעיר. לפי נתוני הלמ"ס, מספר חדרי המלון בהרצליה הוא כ-700 בלבד. מתכנני הפרויקט הם משרד האדריכלים ומתכנני הערים טומי. מ. לייטרסדורף, בשיתוף האדריכל יהושע כינורי ובהנחיית המהנדס סמי אוחנה, המשמש משנה למנכ"ל מלונות דן. לפי התוכנית, בחלק הצפוני של התוכנית יוקם בית מלון בן שמונה קומות שיכלול כ-320 חדרים. המבנה שיוקם במרכז השטח יהיה גם כן בן שמונה קומות, ויכלול 96 חדרים והמלון בחלק הדרומי יהיה בן 17 קומות ויכלול כ-790 חדרי מלון.

דרור עזרא, רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים, טען בדיון שהתקיים כי יש לקיים את המלצות ועדת המצוקים במשרד ראש הממשלה, לפיהן יש לשמור על רצועת 50 מטר משפת המצוק שבה לא תהיה בנייה חדשה. לדבריו, שני המגדלים הגדולים שייבנו בצפון התוכנית נמצאים בטווח האסור - הקיר המערבי שלהם ממוקם 10 מטרים משפת המצוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully