וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות ששינסקי לא מעניינות את יו"ר ועדת הכספים

10.1.2011 / 13:00

לפי יו"ר ועדת הכספים, המלצות ועדת ששינסקי "מעניינות כשלג דאשתקד". לדבריו, ועדת הכספים, שתקיים בעוד שבוע דיון בהשתתפות השר שטייניץ ופרופ' ששינסקי, היא שתחליט בנושא

אם להסתמך על דבריו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הבוקר (שני), ההחלטה על גובה תמלוגי הגז בישראל יכולה להתקבל רק בוועדה שברשותו. לפי גפני, כל נושאי המיסוי במדינת ישראל אמורים להתקבל בוועדת הכספים ולא על ידי ועדה חיצונית כדוגמת ועדת ששינסקי.

ח"כ גפני התייחס להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול כי יבחן בעצמו את מסקנות ועדת ששינסקי וידון עם הגורמים הרלוונטים, ואמר כי "הממשלה הזאת מעניינת אותי כמו השלג דאשתקד. מדובר בנושא של מיסוי והוועדה אמורה לדון בנושא ולקבל החלטות".

יו"ר ועדת הכספים הוסיף ואמר כי הוועדה בראשותו תקיים בעוד שבוע דיון בדו"ח ועדת ששינסקי לגובה תמלוגי הגז בישראל, שבו ישתתפו שר האוצר יובל שטינייץ ויו"ר הוועדה לתמלוגי הגז, פרופ' איתן ששינסקי. "ביום שני יהיה דיון עם שטייניץ ושישנסקי", אמר גפני, "בכוונה המתנתי עד שבוע הבא, אחרי שהדוח הסופי יופץ, ואז ניתן יהיה לדון בו".

"החלטה קריטית"

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייפגש עם חברי ועדת ששינסקי, עם השרים הרלוונטיים ובהמשך השבוע ייוועד גם עם המשקיעים של פרויקט 'תמר' - בכדי לדון במסקנות הוועדה, שהמליצה על גובה מיסוי כולל הנע בין 52% ל-62% מרווחי יזמי הקידוחים.

"אחליט על ההמלצה שאביא לממשלה בתוך זמן קצר ובכך ישראל תקבל החלטה קריטית על המשאב הטבעי", אמר נתניהו, והוסיף כי ימליץ על הקמת קרן ייעודית לתרכז את הכנסות המדינה מהקידוחים השונים: "אמליץ להקים קרן לאומית שתיקח את הפירות של תגמולי הגז, בעיקר לתחומי הביטחון והחינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully