וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: אנו נכשלים בשילוב הערבים בכלכלה

פנחס וולף

10.1.2011 / 14:15

לדברי שר האוצר, ישראל לא עומדת ביעד שהציבה לעצמה בנוגע לקליטת עובדים ערבים בשירות הציבורי, וכי במטרתו לקדם את ההיי טק במגזר. "צריך לחזק לומדי כלכלה והנדסה שעלולים לנשור"

שר האוצר יובל שטייניץ אמר היום (שני) כי המדינה לא מצליחה לשלב מספיק עובדים מהמגזר הערבי. שטייניץ דיבר בוועדת החקירה הפרלמנטרית לקליטת עובדים ערבים בשירות הציבורי ואמר כי "איננו עומדים ביעדים שהממשלה הגדירה. שילוב ערבים בכלכלת ישראל היא משימה לאומית ודגל מרכזי מאז כניסתי לתפקיד. את הירידה באבטלה בשנה האחרונה אפשר לזקוף גם לזכות צמצום מספר העובדים הזרים הלא חוקיים".

שר האוצר הוסיף ודיווח לוועדה על החלטתו להעניק בונוס כספי לאוניברסיטאות שיקלטו סטודנטים ערבים וחרדים. לדברי שטייניץ, בקרב הסטודנטים הערבים אותרה נשירה גדולה מחוגים יוקרתיים גם לאחר שהתקבלו ללימודים. "צריך לחזק את אלה שהתקבלו ללימודי כלכלה או הנדסה ועלולים לנשור. נעשה גם מאמץ לקדם את ההייטק במגזר הערבי", אמר שטייניץ, "הקמנו קרן ממשלתית שתסייע למשקיעים שיקימו מפעלי הייטק ביישובים ערביים, עם אחוז גבוה של עובדים ערביים. הקצינו לכך 200 מיליון שקל תוספת על הטבות רגילות".

שר האוצר המשיך ואמר כי בכוונתו "לבצע פריצת דרך". לדבריו, "אנו במגעים עם חברת הייטק ענקית לפתיחת מרכז מו"פ באחד היישובים הערביים עם סיוע מוגדל. יש תודעה באוצר לקידום הכלכלה הישראלית על ידי שילוב ערבים וחרדים. אלה שתי חזיתות. עם כל השונות, יש דמיון ואני משוכנע שנעשה פריצת דרך".

יו"ר הוועדה, ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) אמר בישיבה כי, "האזרחים הערבים זכאים לייצוג הולם בשירות המדינה, שמשמעו ייצוג עובדים על פי שיעורם באוכלוסיה אבל גם ייצוג בפורומים בכירים, בהם מתקבלות החלטות. יש החלטת ממשלה לפיה עד 2012 10% מהעובדים בכל משרד יהיו ערבים. כיום שיעור השתתפות ערבים בשירות הציבורי נמוך לא בשל אי רצונם לעבוד אלא בשל הדרתם. העלאת שיעור הערבים הוא מנוף מרכזי לצמיחה ואינטרס כלכלי של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully