וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המים לשימוש ביתי בקיבוצים ובמושבים יתייקרו

עמירם כהן

10.1.2011 / 16:44

משמעות ההתייקרות היא, שתוספת העלות שיועדה לצרכן הסופי, תוטל על תאגידי המים בשיעור של עד כ-10%. בשל כך, יתייקרו תעריפי המים לשימוש ביתי לקיבוצים ולמושבים

בעקבות החלטת הממשלה לבטל את התייקרות המים לצרכן הביתי ב-2.5% - נודע כי בכוונת הממשלה לייקר את המים לצריכה ביתית הנמכרים על ידי ספקי המים לתאגידי המים והביוב כתחליף להתייקרות שבוטלה.

על פי הנתונים שהתקבלו ב-themarker, התעריף ל-2.5 מ"ק ראשונים של צריכה ביתית לחודש לנפש ("הכמות המוכרת") יהיה 1.931 שקל למ"ק החל מה- 1 בינואר 2011 (התייקרות של 10.4%) בעוד שתעריף המים שישלם התאגיד לספקים לכמות שמעל 2.5 מ"ק לחודש לנפש תהיה 5.003 שקלים - התייקרות של 5.6%).

משמעותה של ההתייקרות הזו היא, שתוספת עלות הפקת המים שאמורה הייתה להיות מוטלת על הצרכן הסופי, תוטל על תאגידי המים שיאלצו לשאת בהעלאה. כמו כן יתייקרו תעריפי המים לשימוש ביתי באותו שיעור לקיבוצים ולמושבים.

כמו כן עודכנו תעריפי המים השפירים להשקיה חקלאית והתעריף (הממוצע) יהיה 1.85 התייקרות של 7.1% להתייקרות זו יש להוסיף את העדכון התקופתי ("הטייס האוטומטי") של תעריפי המים לחקלאות המבוצע מדי ששה חודשים והנשען על השינויים החלים מעת לעת בעלויות אספקת המים. ההתייקרות התקופתית הזו תהיה בתוקף מה-1 לינואר 2011 ושיעורה 1.1%.

בתגובה נמסר מרשות המים, כי "החל מה-1 לינואר תעריפי המים לצריכה ביתית לצרכן הפרטי נותרו ללא שינוי. עם זאת, החלק של חברת מקורות (ספר המים העיקרי לתאגידים) עלה בעיקר בשל עלויות ההטפלה בעוד שחלקם של התאגידים בתעריפי המים ירד, וזה בשל ההתיעלות בפעולתם".

רשות המים נמנעה מלהתייחס לנתונים שבידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully