וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

10.1.2011 / 23:52

לקראת פתיחת עונת הדו"חות, וול סטריט נסגר במגמה מעורבת: דאו ג'ונס נסוג ב-0.3% ונאסד"ק עלה ב-0.2%. עליות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר את רצף העליות השבועי הממושך ביותר מאז אפריל, פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת בעקבות חששות מפני התפשטות משבר החוב באירופה מחד, ועל רקע התעוררות בפעילות המיזוגים והרכישות ולקראת פתיחת עונת הדו"חות הרבעוניים בארה"ב מאידך.

מדד דאו ג'ונס, אשר עלה בשבוע שעבר ב-0.8%, ירד ב-0.3% לרמה של 11,637 נקודות; מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,707 נקודות; מדד S&P 500, אשר עלה בשבוע שעבר ב-0.9% - עלייה שבועית שישית ברציפות, רצף העליות השבועי הממושך ביותר מאז אפריל - איבד 0.1% לרמה של 1,269 נקודות. המדד עלה בחודש שעבר ב-6.5% - חודש דצמבר הטוב ביותר מאז שנת 1991 - ועלה ב-2010 כולה ב-13%. עליות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 3.3%.

נשיא פורטוגל, אניבל קווקו סילבה, הכחיש את הדיווחים לפיהם על המדינה מופעל לחץ לקבל סיוע בינלאומי כדי למנוע את התפשטות משבר החוב שלה למדינות אחרות, על רקע שמועות כי גרמניה וצרפת מנסות ללחוץ על המדינה לקבל חבילת סיוע בסך 50-100 מיליארד יורו.

סילבה התייחס אתמול לדיווח בשבועון הגרמני "דר שפיגל", לפיו גרמניה וצרפת סבורות שעל פורטוגל לקבל חילוץ בינלאומי מוקדם ככל האפשרי, למרות התעקשותה של פורטוגל כי היא בדרך הנכונה לפיתרון בעיות החוב שלה. סילבה אמר כי הוא הופתע מכך שהעיתון פירסם דיווח שכזה על מדינה באיחוד האירופי מבלי שמדינות האיחוד ידונו בנושא, ואמר כי למדינה אין כל כוונה לפנות לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) לקבלת סיוע וכי לא מופעל עליה לחץ לקבל סיוע שכזה. גם דובר ממשלת פורטוגל אמר כי "לדיווח הזה אין כל בסיס, הוא שקרי".

גרמניה הכחישה גם היא את הדיווח ב"דר שפיגל", ופירסמה הודעה לפיה "זהו לא תפקידה של ממשלת גרמניה לאלץ את פורטוגל לבקש סיוע מקרן הסיוע של האיחוד".

"דר שפיגל" לא הסגיר

"דר שפיגל", אשר לא ציין מהיכן קיבל את המידע, דיווח כי מומחים מטעם ממשלות גרמניה וצרפת מודאגים מכך שבקרוב פורטוגל לא תוכל לממן את חובותיה בריביות סבירות, לאחר שהתשואות על האג"ח הממשלתיות שלה זינקו בסוף השנה שעברה. בכיר בגוש היורו אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שרי האוצר של גוש היורו עוקבים אחרי המצב בפורטוגל בדריכות, ובכך הוסיף לחששות כי המדינה קרובה לקבל חילוץ.

מנגד, הפעילות בשוק המיזוגים והרכישות ממשיכה לצבור תנופה, וחברות בעולם הודיעו היום על מיזוגים ורכישות בהיקף של יותר מ-20 מיליארד דולר, בהם הודעת דיוק אנרג'י על רכישת פרוגרס אנרג'י תמורת 13.7 מיליארד דולר.

בשנת 2010 כולה היו פחות מ-20 עסקות בהיקף של יותר מ-10 מיליארד דולר, לעומת קרוב ל-40 עסקות בהיקף זה בשיאה של קדחת המיזוגים והרכישות בשנת 2007.

דיוק אנרג'י הודיעה היום על כוונתה לרכוש את פרוגרס אנרג'י בעסקת מניות בשווי 13.7 מיליארד דולר, אשר תיצור את חברת החשמל הגדולה ביותר בארה"ב - עם יותר מ-7 מיליון לקוחות על פני 6 מדינות בארה"ב והכנסות שנתיות של 22.7 מיליארד דולר. הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את העסקה, והשלמתה צפויה עד סוף שנת 2011. דיוק גם תיטול על עצמה חובות של פרוגרס בסך 12.2 מיליארד דולר, ותביא בכך את השווי הכולל של העסקה לכ-25.5 מיליארד דולר.

עוד בשוק המיזוגים והרכישות: ענקית הכימיקלים האמריקאית דופון הודיעה היום על רכישת יצרנית רכיבי המזון הדנית דניסקו תמורת 5.8 מיליארד דולר.

פלייבוי תהיה פרטית שוב

בה בעת, דיווחה רשת הטלוויזיה "סקיי ניוז" כי יצרנית הציוד הרפואי הבריטית סמית אנד נפיו דחתה הצעת רכש בסך 10.9 מיליארד דולר שקיבלה מחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון האמריקאית לפני כמה שבועות. דירקטוריון החברה דחה את ההצעה כיוון שלטענתו היא משקפת לחברה שווי נמוך מדי.

אלקואה (0.43% , 16.49) (סימול AA), יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, תפרסם היום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את דו"חותיה הרבעוניים. אלקואה היא הראשונה מבין החברות שמניותיהן נכללות במדד דאו ג'ונס המפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי של שנת 2010, ודו"חותיה הכספיים מבשרים באופן מסורתי על פתיחתה הבלתי רשמית של עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט.

אנליסטים צופים כי אלקואה תרשום ברבעון הרביעי של 2010 את הרווח הרבעוני הגבוהה ביותר זה תשעה רבעונים. ענקית האלומיניום צפויה לרשום רווח נקי של 19 סנט למניה - הרווח הרבעוני הגבוהה ביותר זה מאז הרבעון השלישי של שנת 2008 - לעומת הפסד של 28 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

אלקואה, שבראשה עומד המנכ"ל קלאוס קליינפלד, רשמה הפסד שנתי נקי ב-2008 וב-2009 - רצף ההפסדים הממושך ביותר זה לפחות 19 שנים - ובמהלך המיתון הכלכלי העולמי פיטרה יותר מ-20 אלף עובדים וסגרה מפעלים בארה"ב ובאירופה.

יו הפנר הודיע כי יהפוך את פלייבוי (סימול PLA), מו"לית המגזין הנושא את שמה וענקית הבידור למבוגרים אותה ייסד בשנות ה-50, לפרטית שוב, לאחר 40 שנה כחברה ציבורית, בעסקה בשווי מוערך של 177 מיליון דולר. במסגרת עסקה, תרכוש חברת אייקון אקוויזישן הולדינגס שהוקמה על ידי הפנר את כל מניות פלייבוי במחיר של 6.15 דולר למניה, פרמיה של 18% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת טבע (0.39% , 54.22) נאלצה למשוך אתמול מהמדפים 793 אלף משאפים מסוג Pro Air (להקלה קצרת טווח לחולי אסתמה), משום שנכשלה במבחן שבדק אם התכולה של המשאפים זהה. הבדיקה שנערכה גילתה אי סדירויות בארבע אצוות וגרמה למשיכת המשאפים כבר ב-23 בנובמבר 2010 אולם התפרסמה רק בסוף השבוע. כמו כן, החברה העלתה שלשום את מחיר קופקסון, התרופה המקורית שפיתחה לטיפול בטרשת נפוצה, ב-14.9% כך כותב בנק ההשקעות האמריקאי פייפר ג'פרי. העלאה זו היא חריגה ביחס להעלאות המחיר של 10% מידי חצי שנה שטבע ביצעה בשנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully