וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: שאטלים חינם בקווי הרכבת המשובשים

אבי בר-אלי

11.1.2011 / 8:01

רכבת ישראל הודיעה כי תחל להעמיד אוטובוסים יעודיים בחינם עבור הנוסעים בקו ב"ש-ת"א, בקרית גת, בלהבים ובת"א. בב"ש לא יועמדו שאטלים כדי לא לפגוע בתחבורה הציבורית

רכבת ישראל תעמיד החל מהבוקר (ג') שאטלים בחינם (אוטובוסים ייעודיים) עבור נוסעי הרכבת בקווים שנסגרו לתנועה עקב עבודות תשתית או השבתת הקרונועים מחשש לתקלה. בקו תל אביב-באר שבע יועמדו החל ב-5:45 אוטובוסים בתל אביב, קרית גת ובלהבים, אשר יספקו שירות לשני הכיוונים עד 21:45 בערב.

עבור תושבי באר שבע לא יועמדו שאטלים, ככל הנראה, משום החלטת משרד התחבורה שלא לפגוע במפעילת התחבורה הציבורית בקו באר שבע-תל אביב. בימים ראשון וחמישי תעמיד הרכבת שאטלים נוספים עבור ציבור החיילים. במקביל, תמשיך הרכבת בהעמדת שאטלים לטובת תושבי בית שמש. קו תל אביב-באר שבע נסגר ביום שישי האחרון למשך שבועיים בשל העבודות הנמשכות להכפלת המסילה, אשר צפויות להסתיים רק בסוף השנה.

כמו כן, תעמיד החל ממחר רכבת ישראל שאטלים בקו ראשונים-רחובות בין השעות 6:00-21:00. קו זה נסגר בשל השבתת צי הקרונועים של הרכבת לאחר התלקחות הקרונוע לפני שבועיים. העמדת השאטלים התאפשרה בעקבות הנחיית שר התחבורה ישראל כץ, אשר הגיע לטענתו לסיכום עם משרד האוצר על מימון שכירת האוטובוסים.

בתוך כך, נרשמה בימים האחרונים התקדמות בחקירת אירוע התלקחות מערך הקרונועים (קרונות ממונעים) של רכבת ישראל לפני שבועיים סמוך לשפיים. במעבדת הכשל שבמכללת רופין, אשר נעזרת בחוקר התאונות הראשי של דנמרק, מתמקדים בימים האחרונים בשתי חלופות לסיבה שבעטייה אירעה ההתלקחות. האחת, נעוצה ברקע הטכני של הקרונוע שהתלקח. מדובר בקרונוע אשר עבר שתי תאונות בשנים 2001 ו-2005, שלאחריהן נשלח לתיקונים בדנמרק. לפי אחת הסברות, אחת מקורות הקרונוע אשר הולחמה באחד התיקונים בעבר קרסה תוך כדי הנסיעה, שברה את הקרדן (ציר הינע). כלומר, מדובר למעשה בקריסת הקרון תוך כדי נסיעה כתוצאה מפגם בהליך התיקון. אולם לפי שעה מדובר בהשערה שעדיין לא בוססה. לצד הסבר זה, נבדק חשד לבעיה בתיבת ההילוכים של הקרונוע אשר הביאה היא לשבירת הקרדן.

כזכור, הקרדן שנשבר הביא לפיצוץ מיכלי הדלק של הקרונוע ולהתלקחות שגרמה לפציעת עשרות מנוסעי הרכבת ולשריפתם כליל של שלושה קרונועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully