וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים נערכים להיחלשות הדולר

אורה קורן

11.1.2011 / 14:25

נשיא התאחדות התעשיינים הצטרף לנגיד בנק ישראל שקרא בשבוע שעבר ליצואנים לגדר עסקות יצוא. ברוש ביקש: "בצעו הגנות מט"ח - אל תקחו סיכונים מיותרים"

התאחדות התעשיינים צופה היחלשות נוספת של הדולר מול השקל על רקע סקר שהעלה כי כמחצית מהיצואנים אינם מגנים על שער הדולר בעסקות יצוא (גידור).

סקר מיוחד שביצע אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים מעלה תמונה מטרידה לפיה כמעט מחצית מהיצואנים אינם מבצעים הגנות מט"ח. על פי הסקר אחוז מבצעי ההגנות בקרב היצואנים ירד מ- 81% בסוף 2009 ל-51%. עם זאת, יצואנים קטנים נוטים לבצע הגנות מט"ח בשיעור גבוה יותר מהיצואנים הגדולים - 53% מהיצואנים הקטנים מבצעים הגנות מט"ח בהשוואה לפחות מ-30% מהגדולים.

על רקע הסקר והצפי להיחלשות הדולר, הצטרף היום נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לקריאת נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לגדר עסקות יצוא: "אל תקחו סיכונים מיותרים - בצעו הגנות מט"ח".

לדברי ברוש, "אנשי עסקים צריכים לפעול בראייה כלכלית מפוקחת וגם אם שער הדולר נראה לנו נמוך עכשיו, עלינו לתמחר עסקה ולהגן עליה'. ברוש קרא ליצואנים לפנות להתאחדות על מנת לקבל את חבילת הסיוע המיוחדת שגובשה.

על רקע המשך היחלשות שער הדולר ביחס לשקל, השיק אגף כלכלה של התאחדות התעשיינים בשיתוף חברת אופקים פיננסיים חבילת סיוע כוללת ליצואנים קטנים. החבילה כוללת סדנה מקצועית להכרת תחום הגנות והמרות המט"ח, סבסוד מלא של 40 שעות ייעוץ בנושא הגנות מט"ח וחדר עסקות לביצוע המרות והגנות מט"ח בשיתוף חברת אופקים פיננסים.

חבילת ההטבות כוללת תכנון מערך פעולה אסטרטגי - יועץ מומחה ילווה את החברה בבניית תוכנית גידור, התואמת את מאפייני הפעילות של החברה, הפקת סקר סיכונים לחברה, בחירת כלים פיננסיים ייחודים לחברה, קביעת תוכנית גידור טווח קצר וטווח ארוך והיערכות לפעולות גידור - יועץ מומחה יבחן את התנאים העסקים הפיננסיים של החברה והחלופות העומדות לפניה, ימליץ על צעדים וילווה את החברה בביצועם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully