וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את חוק הצנתוקים

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את חוק הצנתוקים. בקרוב לא נסבול מחברות שמצלצלות ומנתקות כדי שנתקשר בחזרה בעצמנו ונשמע פרסומות על חשבוננו?

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה ואישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעת "חוק הצנתוקים", לפיה ייאסר על חברות מסחריות להתקשר ללקוחות ולנתק מיד, כך שהלקוח שחוזר למספר הטלפון שהתנתק, נחשף לפרסומת על חשבונו.

ח"כ מקלב אמר בפתח הדיון בוועדת הכלכלה כי ההצעה במהותה נועדה להגן על הצרכן ולסגור פרצה בחוק המאפשרת לשגר פרסומות באמצעות צלצול ללקוח וניתוק השיחה, המוכרת כ"צינתוק". "רוב האנשים", הסביר ח"כ מקלב, "נוהגים לחזור לשיחות שלא נענו ואז הם מגלים שמדובר בחברה מסחרית ומוצאים את עצמם משלמים כסף עבור הפרסומת". היו"ר שאמה-הכהן אמר בתגובה כי הרעיון של הצעת החוק הוא מבורך.

עורכת הדין פאדיה זידאן ממשרד התקשורת אמרה כי המשרד לא סבור שיש פרצה בחוק, אך הוא לא מתנגד להצעה על מנת להבהיר כי השיטה של צינתוק מנוגדת לחוק. עו"ד זידאן ציינה כי "מתנהלת בעניין זה תובענה ייצוגית ובהחלטת ביניים בנושא אמר ביהמ"ש כי לדעתו מדובר בפרקטיקה שמנוגדת לחוק".

נציגי משרד התקשורת, זידאן ועוזר המנכ"ל נתי ביאלסטוק, הוסיפו כי החוק נועד למנוע מגופים מסחריים להטריד את הלקוחות הפרטיים גם באמצעות דחיפת פרסומת וגם באמצעות משיכתם לקבל פרסומת. לדברי ביאלסטוק, החוק כיום מאפשר למי שקיבל הודעת ספאם לקבל פיצוי של עד 1,000 שקל ללא הוכחת נזק.

במהלך הדיון התעוררה השאלה כיצד נוהגים עם חברות המתקשרות ממספרים חסומים. יו"ר הוועדה שאמה הכהן הציע להכפיל את הקנס, כדי ליצור הרתעה ולעודד את הנפגעים לאתר את המטרידים.

הוועדה אישרה את ההצעה לתיקון החוק לקריאה ראשונה. כמו כן אישרה הוועדה תוספת לסעיף הפיצויים לדוגמה, לפיה אם דבר הפרסומת נשלח ללא ציון דרך יצירת הקשר עם המפרסם הקנס שיוטל על מפר החוק יוכפל ויעמוד על עד 2,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully