וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק בביהמ"ש: אין סיבה להסדר טיעון

שני מזרחי

11.1.2011 / 15:15

ארקדי גאידמק, המואשם בעבירת מרמה, הגיע לדיון הראשון במשפטו והדגיש כי לא ביצע את העבירות המיוחסות לו. השופט גורפינקל: "איני מעוניין למשוך את המשפט שלא לצורך"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר; עריכה: יאיר דניאל)

"למה לדבר עם התביעה על הסדר טיעון בעבירות שלא ביצעתי?", אמר-שאל הבוקר ארקדי גאידמק בכניסה לדיון הראשון במשפט במסגרתו הוא מואשם בעבירת מרמה במסגרת העסקה לרכישת החברה ההולנדית טרמופוסט.

השופט צבי גורפינקל, השופט המכהן בפרשה, במסגרתה נתבעים גם חלק מעובדי בנק הפועלים סניף הירקון, הבהיר הבוקר (ג') לצדדים שאינו מתכוון למשוך את המשפט שלא לצורך. לדבריו, מבין שבעת הנאשמים ישנם אנשי עסקים שחווים עינוי דין. בפתיחת הישיבה הציג השופט לתביעה מספר שאלות שעליה להשיב עליהן עד לשבוע הבא, בין היתר לגבי זהות מנהל חברת טרמופוסט ההולנדית, הנמצאת במוקד הסכסוך. כמו-כן, הבהיר השופט לצדדים כי אינו מוכן לעיכובים בתיק, וכי לא ישמע את כל 58 העדים המצויים ברשימת התביעה.

נזכיר, כי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה כתב אישום נגד שבעה נאשמים וביניהם האוליגרך הרוסי ארקדי גאידמק ועובדים בסניף הירקון של בנק הפועלים. כתב האישום מתייחס לשנת 2002, במהלכה ביקש גאידמק לקנות את חברת הפוספטים ההולנדית טרמופוסט בעסקה בהיקף של 50 מיליון דולר. על פי כתב האישום גאידמק לא יכול היה לפעול בגלוי באירופה משום שהיה מבוקש בצרפת בחשד לעסקות נשק בלתי חוקיות שביצע בעבר. הוא חשש שבעלי החברה לא יסכימו למכור אותה בגלוי, והחליט למצוא איש קש שיקנה אותה במקומו. כתב האישום מייחס לגאידמק עבירת מרמה, ומעלה טענה לפיה המבנה העסקי המפואר שבנו גאידמק ושותפיו נועד להחזקת כספים ולשימוש בהם תוך יצירת מצג שווא כאילו הם שייכים למישהו אחר.

בין הנאשמים איש העסקים נחום גלמור, שלפי כתב האישום היה איש הקש של גאידמק. גלמור פנה לבנק אמרו ההולנדי, בעל השליטה בטרמופוסט וביקש לרכוש את חברת הפוספטים. לפי כתב האישום, הסתיר גלמור מההולנדים את מקורו של הכסף.

עוד לפי האישום, הקימו השניים חברה בשם קאזפוספט וחברה בת בקזחסטן. במקביל, פתח גאידמק חשבון פרטי בקרן הנאמנות פועלים שירותי נאמנות. על פי כתב האישום הכסף הועבר בחופשיות מחשבון הנאמנות של גאידמק לחשבון שפתחה חברת הקש בבנק הפועלים. משם הועבר הכסף המולבן לחברת הבת הקזחית. בינואר 2003 רכש גלמור את טרמופסט עבור גאידמק תוך שהוא משתמש בכספי החברה הבת.

צוות ההגנה של גאידמק יצא מרוצה בתום הדיון. סניגורו, עו"ד פרופ' דוד ליבאי: "התביעה לא חקרה מי הבעלים והמנהל של החברה בשמונה השנים האחרונות. כשהשופט יבין שהתביעה לא יודעת הוא יבין שהתיק בעייתי. אם יסתבר שמי שמנהל את החברה הוא גלמור, יעלו שאלות קשות מאוד באשר לעבירת המרמה". גם גאידמק יצא מרוצה מהדיון ואמר: "השופט שאל שאלות טובות שמראות שהוא מבין את התיק ואת משמעותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully