וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועת נוף ציון תגיע משוק ההון?

יורם גביזון

11.1.2011 / 16:02

דש אייפקס מכרה למשקיעים ימנים את החזקתה בחברת הנדל"ן המעורבת בפרויקט נוף ציון במזרח ירושלים. כעת יוכלו המשקיעים להתנגד ולמנוע את העברת השליטה במקום למשקיע פלסטיני

חברת דש אייפקס (0.79% , 2433.0) מכרה את החזקתה באיגרות חוב של חברת הנדל"ן דיגל (0.0% , 53.2) תמורת 11.4 מיליון שקל למשקיעים מהימין ובכך הכריעה ככל הנראה את המאבק על השליטה בפרויקט נוף ציון שבשכונת ג'בל מוכבר במזרח ירושלים. דש אייפקס מכרה את האיגרות במחיר של 60 אגורות לאיגרת. דש אייפקס החזיקה ב-34.5% מסדרת איגרות החוב והיתה למעלה מ-50% מקולות בעלי איגרות החוב שהגיעו להצבעה הקודמת, כך שרכישת החזקתה בתוספת רכישה של איגרות חוב שמוערכת ב-15%-20% מהסדרה על ידי משקיעים המזוהים עם המחנה הדתי-לאומי בשבועות האחרונים יאפשרו למשקיעי הימין למנוע את העברת השליטה בפרוייקט נוף ציון לידי משקיע פלסטיני.

בעלי איגרות החוב של דיגל מעבירים ברגעים אלו את הצבעתם בנוגע לשתי הצעות שהונחו בפניהן להסדר חובה של דיגל אליהם. המשקיע הפלסטיני בשאר מסרי הציע להזרים לדיגל סכום של 36 מיליון שקל שיאפשר לחברה לבצע פירעון מיידי ומלא של איגרות החוב במחיר של 60 אגורות לאיגרת. מחיר זה נמוך ב-48% מהחוב המתואם של החברה שכולל הפרשי הצמדה וריבית על האגרות שהנפיקה בסכום כולל של 69 מיליון שקל.

קבוצה בראשות רמי לוי (3.45% , 11380.0) ומשקיע אמריקאי הגישה שלשום הצעה זהה לנאמן על איגרות החוב של חברת הרמטיקה במטרה לחסום את הצעתו של מסרי.

פרויקט נוף ציון כולל הקמת 292 דירות בשלושה שלבים. דיגל השלימה עד כה את הקמת השלב הראשון בפרויקט שכולל 91 דירות ומכרה 76 מהן בהפסד גולמי של 15 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully