וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדקר בעבודה - דורש 12.5 מיליון שקל פיצוי

חן הלפרן

12.1.2011 / 10:45

יו"ר מועצת העובדים ארמונד לנקרי והנהלת מפעלי ים המלח מצאו עוד זירה להתגושש בה. לנקרי דורש פיצויים על סך של 12.5 מיליון שקל, בשל תאונת עבודה במסגרתה נדקר לפני כשנתיים

במקביל לשביתת 1,500 עובדי מפעלי ים המלח המתנהלת בימים אלו, דורש מוביל מאבק העובדים, יו"ר מועצת העובדים של החברה, ארמונד לנקרי, פיצויי ענק בגין תאונת עבודה בה נדקר לפני כשנה ועשרה חודשים על ידי עובד אחר במתחם המפעל בסדום. באירוע יוצא הדופן שהתרחש בחודש מרץ 2009 הותקפו לנקרי ובנו שני, העובד גם הוא במפעלי ים המלח, בידי יצחק ממן על רקע סכסוך מקצועי. השניים נפצעו והובהלו לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בב"ש, ארמונד לנקרי סבל אז מדקירות בפלג גופו התחתון ושני לנקרי שבר את ידו ונחבל בגבו. כעת מגישים השניים דרישות לתשלום פיצויים בגין הנזק שנגרם להם והפסדי השתכרות עתידיים.

לנקרי, שנחשב לאחד מראשי ועדי העובדים החזקים והדומיננטיים במשק, טוען כי "מעולם לא שב להיות כשהיה" כתוצאה מתאונת העבודה וכי "נגרם כאב וסבל רב מהם סבל, סובל ויסבול משך כל חייו". כעת דורשים עורכי דינו של לנקרי סכום של 12 וחצי מיליון שקלים בגין שורה ארוכה של נזקים, הוצאות רפואיות והפסדים עתידיים בשכר ובתשלומי פנסיה. שני לנקרי דורש אף הוא פיצוי מחברת הביטוח והנהלת המפעל בסך 4.7 מיליון שקלים.

מדרישת הפיצויים של באי כוחו של יו"ר מועצת העובדים עולה כי שכרו החודשי של לנקרי עומד היום על 60 אלף שקל ברוטו וכי הם צופים כי אילולא תאונת העבודה היה שכרו צפוי להאמיר ל-80 אלף שקל לפחות. כיום, טוען לנקרי, "אף השהייה במקום העבודה מעלה בו תמונות מהעבר פעם אחר פעם ואין לדעת אם המצב ישוב אי פעם לקדמותו".

הדוקר התאבד בתא המעצר

אירוע הדקירה בו נפצעו ארמונד ושני לנקרי זכה להד תקשורתי גדול ולזעזוע עמוק במפעלי ים המלח. מנכ"ל החברה דני חן הנחה אז לפטר את העובד הדוקר באופן מיידי ממקום עבודתו ואמר כי "לא ניתן שאלימות לסוגיה תרים ראש בחצרותינו".

הדוקר, יצחק ממן, הואשם בבית המשפט בנסיון רצח אך התאבד שלושה חודשים לאחר הדקירה בבית הכלא "אהלי קידר" לאחר שתלה עצמו במקלחת. מכתב האישום שהגישה הפרקליטות עלה כי הרקע לסכסוך בין ממן ולנקרי היה כעסו של ממן על כך שיו"ר מועצת העובדים לא סייע לו במציאת תפקיד הולם במפעל.

בשיחה עם וואלה! אמר לנקרי בתגובה כי אינו מכיר את פרטי הדרישה, אשר לדבריו, מטופלת על ידי עורכת דינו שרון בירון. ממשרד עורכי הדין המטפל בנושא נמסר כי "עקב הדקירה נגרם למר לנקרי נזק רפואי והוגשה תביעה לביטוח לאומי. גם היום נמצאת התביעה בבירור. אין להנהלת מפעלי ים המלח להאחז בקרנות המזבח, . החברה מנסה להפעיל לחץ שמר לנקרי יחזור בו. אין זה המקום לצאת לזירת התגוששות בזמן שלעובד החברה נגרם נזק רפואי קשה. המסמכים נתנו לצרכי מו"מ בלבד ואין התחייבות על פרטיהם. לא הוגשה וכרגע אין כוונה להגיש תביעת פיצויים, זאת כל עוד מצבו הרפואי לא בורר".

ממפעלי ים המלח נמסר כי "מקור האירוע הוא סכסוך אישי בין העובדים. מפעלי ים המלח מכבדים את פרטיותם של עובדיהם ולכן אין לחברה כל כוונה להתייחס לסכסוך או לתביעה עצמה בתקשורת".

הקרב על המלח

בימים אלו מצוי לנקרי בעימות קשה מול הנהלת מפעלי ים המלח על רקע דרישת העובדים לקבלת תוספת שכר בשיעור של 20% בעקבות הגידול ברווחי החברה. לנקרי, שזכה רק לפני מספר חודשים באמון העובדים בבחירות לראשות הוועד, דורש בנוסף לשמר את השפעתו על שינויים ארגוניים הכוללים ניוד עובדים, מינוי מנהלים זוטרים וקבלת עובדים חדשים למפעל. השביתה, אותה הגדירו העובדים "ללא הגבלת זמן" החלה באמצע השבוע שעבר וכוללת 1500 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully