וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "העלאת מחירי הדלק - החלטה פוליטית"

בכנס שערכה מפלגת קדימה בנוגע לעליות מחירי הדלק בישראל, תקפו ח"כים רבים את צעדי הממשלה. יו"ר האופוזיציה ציינה שמדובר בצעד פוליטי. ח"כ חסון: "מעולם לא היתה העלאה כ"כ דרסטית"

מפלגת קדימה החליטה לצאת למאבק כנגד מחירי הדלק המאמירים, שעולים כיום יותר מ-7 שקלים לליטר. בפתח הכנס אמר ח"כ יואל חסון, כי "מעולם לא היתה העלאה כל-כך דרסטית של המסים העקיפים". לדבריו חסון, שההחלטה על העלאת המס על הבלו לא הגיעה בעקבות מחירי הדלק בעולם. "העלאת מחירי הדלק באה בגלל החלטת ממשלה, החלטה של מסים, לא עליית מחירי הדלק בעולם. זו הונאה. מורידים את המסים הישירים ומצד שני מעלים את המסים העקיפים הרבה יותר", אמר.

"כשמסתכלים על העלאת המסים בדלק בארנונה ובמים מול ה-250 שקלים בממוצע שיתווספו למשפחה היום עולה כי בישראל משפחה משלמת מאות ואפילו אלף שקלים בממוצע בחודש, על המסים העקיפים", אמר חסון.

לעומת חסון, הציגה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אופטימיות זהירה. "הבשורה הטובה והרעה היא שהממשלה הזו פועלת תחת לחץ ולכן יש סיכוי לשינוי", אמרה. לדבריה, החיפוש אחר המקור שיכסה את הגרעונות בקופה נעשה על חשבון האזרחים. "הממשלה הזו לא רואה את האזרח ממטר", אמרה ותקפה את ההחלטה להעלות את המס על הדלק כצעד פוליטי: "שההחלטות למי משלמים הן החלטות פוליטיות, מעמד הביניים הקורס - וזה כולם".

ח"כ מרינה סולודקין יצאה אף היא נגד מימון הורדת המסים הישירים באמצעות מסים עקיפים הפוגעים בשכבות החלשות, לדבריה צריך להחזיר את מס העיזבון על ירושות גדולות - שיידון היום בכנסת כהצעת חוק.

"הממשלה באופן שיטתי מרמה אותנוץ. אנחנו מייצגים למעלה מ-47 אלף משאיות כבדות, מי שלא יודע, במדינת ישראל כמעט ואין הובלת סחורות ברכבת, אנחנו מובילים 95% מהסחורות במדינת ישראל. הרכבת מובילה 5%. זאת אומרת – אין משק במדינה הזו בלי משאיות – אנחנו תומכים בחקלאות, בתשתיות, בתעשיה, במסחר, במה שיש. מי שחושב בממשלת ישראל שהוא גובה מאיתנו ומשאיר את הקופה טועה טעות חמורה. הוא פוגע במשק, הוא לא פוגע ב-47 אלף משאיות, הוא פוגע בעקרת הבית (שתיאלץ לשלם מחיר גבוה יותר על מוצרים בשל התייקרות ההובלה)", אמר ראש מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully