וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קריסת ספרד עלולה להביא לסוף גוש היורו"

12.1.2011 / 14:30

לפי חתן פרס נובל לכלכלה כריסטופר פיזארידס, אם ספרד תקרוס כפי שנפלה יוון, לא יהיו לאיחוד האירופי המשאבים לחלץ אותה. "יידרש סכום כה גדול, שאני בספק שהמדינות החזקות יתגייסו"

לאיחוד האירופי אין משאבים להציל את כלכלת ספרד אם תקרוס, תרחיש שעלול להוביל לסופו של גוש היורו, כך אמר הכלכלן חתן פרס נובל כריסטופר פיזארידס מבריטניה.

קריסה של כלכלת ספרד עלולה להיות בעיה חמורה מאוד, אמר פיזארידס, אשר מלמד בלונדון סקול אוף אקונומיקס, בכנס בבייג'ין. "אם ספרד תקרוס כפי שיוון נפלה אני לא חושב שלאיחוד האירופי יהיו משאבים לחלץ אותה".

הנפקת אג"ח של ממשלת ספרד אשר צפויה מחר תבחן את אמון המשקיעים ביכולתה לפתור את משבר החוב. ממשלת ספרד מעוניינת להוכיח כי היא מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה, בצל האבטלה הגבוהה במדינה ולאחר שחילצה בנקים.

"אם ספרד תקרוס, יידרש סכום כה גדול להצלתה, שאני בספק אם המדינות החזקות בגוש היורו, ובמיוחד גרמניה, יהיו מסוגלות או מוכנות לגייס את הכסף", אמר פיזארידס, אשר חלק השנה פרס נובל לכלכלה ביחד עם דייל מורטנסן ופיטר דיאמונד מארה"ב על מחקר בתחום חוסר המתאם בין הביקוש להיצע בשווקים.

פיזארידס אמר כי קובעי המדיניות צריכים במקום זאת לגבש פיתרון יסודי יותר, כמו השבת המטבע המקומי של ספרד, הפזטה, באופן זמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully