וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוג'ין קנדל וחיים שני: השקנו תוכנית לטווח ארוך

12.1.2011 / 14:01

ראש המועצה הלאומית לכלכלה ומנכ"ל משרד האוצר דיברו בכנס ישראל 2021 בנושא המדיניות לטווח ארוך של הממשלה. קנדל: אנחנו רואים את השולחנות העגולים של הכנס כתחילת תהליך

"אין קופי פייסט אבל יש הרבה מה ללמוד", כך אמר חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר בכנס ישראל 2021 בבנייני האומה בירושלים.

"אני חושב שלפני 20 שנה אף אחד לא האמין שבתוך 15-20 שנים נגיע לכך שנשים חרדיות עובדות במגזר ההיי-טק. כשפנה אלי שר האוצר והציע לי את התפקיד לקחתי אותו כדי שאולי אוכל להשקיע ולעצב את המגזר הציבורי", אמר שני בכנס.

יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, הסביר כי "כשאתה בא מהעולם האקדמי, אתה מנסה לחשוב איך העולם פועל. אחר כך מתחילים לחשוב לא רק איך העולם פועל, אלא גם איך אוכל לשנות אותו. כשהגעתי ללשכת ראש הממשלה שאלתי את השאלה - מה המטרה, מה אנחנו מנסים להשיג?".

קנדל הוסיף כי "אני זוכר את השיחה הראשונה שלנו. הגענו משני רקעים שונים לגמרי ושאלנו את אותה השאלה. עם הזמן גילינו שחסרה לנו חשיבה כוללת, דבר שמנסה להעצים תהליכים קיימים, להסתכל באופן כוללני. ראש הממשלה ושר האוצר הטילו על שנינו להכין תוכנית ל-15 שנה. כרגע הסעיף הציבורי מתמקד לרוב בעכשיו, ומיד - פתרונות אינסטנט. לא סתם כשאכלנו אצל סבא ושאלנו מה לאכול קודם - את המרק או הקציצה, הוא אמר - כמובן שאת המרק, כי את הקציצה אפשר לקחת בכיס ולברוח".

לדברי שני, "כמו סטודנטים טובים, עשינו שיעורי בית והתחלנו לבדוק מה עושים בעולם - צרפת, אירלנד, גיאורגיה, אסטוניה. אין קופי פייסט אבל יש הרבה מה ללמוד".

שני הדגיש כי "אנחנו מתכוונים כצוות הובלה לשתף קהלים רחבים בתוך הממשלה ומחוצה לה במיפוי הזדמנויות וחסמים במשק. את התהליך אנחנו מתכוונים לעשות בסיוע חברת יעוץ בינלאומית. התהליך מתחיל היום. נצא למכרז בשבועות הקרובים".

"אנחנו צריכים שיתוף פעולה מהממשלה ומקהל המשתתפים בדיונים", אמר קנדל בפנייה ל-3,000 באי הכנס. "אנחנו רואים את השולחנות העגולים כתחילת תהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully