וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים נענו: יושכרו דירות לצעירים בלבד

עמירם כהן

12.1.2011 / 8:30

הקיבוצים קיבלו את תנאיו של שר השיכון אטיאס לחידוש הבנייה בהם. לפי התנאים, תותר השכרת דירות לצעירים בלבד באזורי עדיפות לאומית

מינהל מקרקעי ישראל יחזור להעניק היתרי בנייה למגורים. בראשית השבוע דחה אטיאס את ההסכם בין הקיבוצים להנהלת המינהל, בטענה כי לא ייתכן שהקיבוצים ישכירו דירות בניגוד לחוזה החכירה שנחתם איתם בעוד שזוגות צעירים סובלים ממצוקת דיור קשה.

בפגישה שקיים היום השר אטיאס עם מזכיר התנועה הקיבוצית זאב שור, בהשתתפות שר החקלאות שלום שמחון ומנהל המינהל ירון ביבי, קיבלו הקיבוצים את תביעת השר אטיאס כי באזורי הביקוש יושכרו דירות רק לזוגות צעירים כתנאי לחידוש הבנייה.

מאז אוקטובר 2009 לא חותמים פקידי המינהל על היתרי בנייה לדירות בקיבוצים - בטענה כי ההשכרה מנוגדת לחוזי החכירה שלהם עם המינהל (חוזה הקיבוץ), לפיהם אסור לקיבוצים להשכיר דירות על קרקע המינהל. הקפאת היתרי הבנייה פגעה בעיקר בהקמת השכונות הקהילתית (הרחבות) בקיבוצים וטרפדה את המאמץ להגדלת אוכלוסיית הקיבוצים שהצטמקה בעשורים האחרונים של המאה שעברה בשיעור ניכר.

בהסדר שגובש היום נקבע כי באזורי עדיפות לאומית בפריפריה הקיבוצים יהיו רשאים לשכיר עד 50% מהדירות הקיימות בחלקת המגורים ("שטח המחנה") ובתמורה ישלמו למינהל 5% מתקבולי ההשכרות. ההגבלה הזו לא תחול על דירות קטנות של 55 מ"ר ומטה שלא יכללו בחישוב הדירות המושכרות.

באיזורי הביקוש ומרכז הארץ הקיבוצים יורשו להשכיר עד 25% מהדירות הקיימות אך ההשכרה תותר לזוגות צעירים חסרי דיור ובהתאם לכללי משרד הבינוי והשיכון, למעט דירות שיושכרו למועמדים להתקבל כחברי קיבוץ ואו לבעלי תפקידים מיוחדים הנדרשים בקיבוצים. ההגבלות הללו לא יחולו על דירות קטנות של 55 מ"ר ומטה. מאחר שמרבית הדירות המושכרות בקיבוצים באזורי הביקוש הן דירות קטנות וישנות שנבנו לפני עשרות שנים המגבלות שהוסכמו בין הצדדים על השכרה באזורי הביקוש יהיו שוליות בלבד.

ההסדר צפוי לקבל את אישור הנהלת המינהל שתתכנס בשבוע הבא והיא תאפשר חידוש בנייה של מאות יחידות דיור בקיבוצים. השר אטיאס אמר לאחר השגת ההסכם כי משמעותו היא הגדלת היצע הדיור לזוגות צעירים באזורי הביקוש ומאידך הקיבוצים יוכלו לחדש את הבנייה ולהקים מאות יחידות דיור חדשות.

בפגישה גם לקחו חלק מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, היועץ המשפטי של התנועה הקיבוצית עו"ד מיכה דרורי ויו"ר התאגיד הכלכלי הקיבוצי האזורי הגדול איציק באדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully