וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות ישקיע 1.5 מיליארד שקל בנדל"ן מניב

נועם בר

13.1.2011 / 8:40

פסגות יהיה בית ההשקעות הראשון בישראל שמרחיב את תיק ההשקעות הפנסיוני גם להשקעות בתחום הנדל"ן. היקף ההשקעה יהיה 2%-3% מנכסי הגמל המנוהלים על ידיו

בית ההשקעות פסגות עומד להיכנס להשקעות בתחום הנדל"ן המניב. בחודשים האחרונים גייס בית ההשקעות לשורותיו כמה עובדים מתחום הנדל"ן לקראת השקעה של חלק מהכספים המנוהלים בקופות הגמל בנדל"ן בישראל ובחו"ל.

לפי התוכנית שגיבשו בפסגות, היעד הוא להגיע בתוך שנתיים-שלוש לשיעורי השקעה בנדל"ן של 2%-3% מהיקף הנכסים שמנהל בית ההשקעות בקופות הגמל. כיום מנהל פסגות בגמל כ-50 מיליארד שקל, מה שגוזר יעד השקעה של 1.0-1.5 מיליארד שקל בנדל"ן.

בכך יהיה פסגות בית ההשקעות הראשון שמרחיב את תיק ההשקעות הפנסיוני גם להשקעות בתחום הנדל"ן. מגמת היציאה להשקעות בנדל"ן איפיינה עד היום את חברות הביטוח ובלטה בעיקר בכספים המנוהלים בביטוחי המנהלים. כך, בפוליסות המשתתפות של מגדל שיעור ההשקעה בנדל"ן הוא 7.5%, בהראל הוא מסתכם ב-6% ובכלל הוא יותר מ-5%.

בקופות הגמל היקפי ההשקעה של חברות הביטוח בנדל"ן עדיין נמוכות. כך, למשל, היקף ההשקעה בנדל"ן בקופת תמר שמנהלת כלל ביטוח, הקופה השנייה בגודלה בישראל, הוא רק 0.7%. זאת אף שקבוצת כלל היא מהמובילות את מגמת ההשקעות בנדל"ן. בקופות הגמל שמנהלת הראל היקף ההשקעה בנדל"ן הוא 2%, על אף שביצעה עסקות נדל"ן רבות בשנים האחרונות.

הפער הזה בין היקפי ההשקעה בנדל"ן בביטוחי המנהלים להיקפים המצויים בקופות הגמל נובע מכך שחברות הביטוח רכשו את הקופות מהבנקים רק בשנים האחרונות ועדיין לא הספיקו לבצע בהן מספיק עסקות נדל"ן. לעומת זאת, בקרנות הפנסיה שיעורי ההשקעה בנדל"ן נמוכים יחסית לביטוחי המנהלים, בשל הצמיחה המהירה בנכסים המנוהלים שם, שמדללת כל הזמן את שיעורי ההשקעה הקיימים בנדל"ן.

בחברות הביטוח מספרים כי הכיוון הכללי הוא להגדיל את שיעורי ההשקעה בנדל"ן גם בתחום הגמל, לשיעורים הקיימים כיום בפוליסות ביטוח המשתתפות ברווחים. לדברי בכירים בענף, שיעורי השקעה כאלה עונים על הדרישות לנזילות בקופות, ואינם צפויים ליצור בעיה עבורן.

ההחלטה בפסגות על שיעורי השקעה נמוכים בנדל"ן ביחס למצוי בכספים הפנסיוניים שמנוהלים בפוליסות ביטוחי המנהלים התקבלה בשל האופי הנייד יותר שיש לכספים בקופות הגמל. "השוק מאוד תחרותי, וגם הרגולציה יכולה לשנות את הענף הזה בכל יום. לכן, יש בעיה לשים אחוז גדול מהכסף בנכסים לא סחירים", הסביר בכיר בפסגות.

  • עוד באותו נושא:
  • פסגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully