וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם תוספת השכר במגזר הציבורי

ההסתדרות והאוצר חתמו על הסכם תוספת השכר במגזר הציבורי בעלות כוללת של 6.25% מהשכר. לפי ההסכם, אם יעלה שכר המינימום יהנו בעל השכר הנמוך מתוספת כפולה

ההסתדרות והממונה על השכר במשרד האוצר חתמו אתמול(רביעי) על הסכם השכר במגזר הציבורי. זאת על פי ההסכמות שהושגו לפני כחודש בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבין שר האוצר, יובל שטייניץ.

בהסכם שנחתם נקבע עקרון לפיו תוספת השכר שנקבעה, המסתכמת בעלות כוללת של 6.25% מהשכר הכולל, לא "תבלע" עקב העלאת שכר המינימום. לפי כך, אם יעלה שכר המינימום לפי המתווה שעליו סיכמו לפני כשבועיים יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, יזכו בעלי השכר הנמוך במגזר הציבורי לתוספת כפולה: גם עקב העלאת שכר המינימום ומעליו, גם בגין התוספת שנקבעה בהסכם.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, שחתם על ההסכם בשם ההיסתדרות, אמר שמדובר ביצירת מנגנון תשלום שנותן יותר לחלשים ופחות לחזקים. "לפי ההסכם שחתמנו, אם יעלה שכר המינימום יקבלו עשרות אלפי עובדים במגזר הציבורי תוספת גדולה יותר מחבריהם המשתכרים שכר גבוה. דבר זה יוצר למעשה תשלום שכר דיפרנציאלי, כפי שרצה משרד האוצר בעצמו. לכן אני קורא למשרד האוצר להסיר את התנגדותו להעלאת שכר המינימום ולאמץ את ההסכם שהשיגו עיני וברוש", אמר ניסנקורן.

במסגרת ההסכם יקבלו עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר בעלות כוללת של 6.25% לתקופה של שלוש שנים וחצי , מינואר 2009 ועד סוף יוני 2012. מדובר בתוספת של כ-1.78% לשנה. תוספות השכר תשולמנה בשלושה מועדים: במשכורת ינואר 2011, במשכורת ינואר 2012, ובמשכורת ינואר 2013.

עוד סוכם כי האימהות העובדות במגזר יקבלו מענק של 300 שקלים לחודש לילד ראשון עד גיל 5 ו-200 שקלים נוספים לחודש לילד שני עד אותו הגיל. וכן כי, ההפרשות לפנסיה יגדלו ב-2% מ-17.5% ל-19.5% ותורחב האפשרות של העובדים לפדות ימי מחלה בעת פרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully