וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יעלה לכם להוריד 3 ק"ג בארבעה שבועות

עדי הגין

13.1.2011 / 11:20

עדי הגין, שמתקשה להיפרד מהפחמימות, החליטה למצוא את השיטה שתגרום לה להשיל הכי הרבה ק"ג בהכי פחות זמן ועם הכי פחות סבל ■ היא החלה את המסע עם קבוצת תמיכה מרגשת, שלחה חברה לשטיפת מעיים מתישה ושקלה שאיבת שומן ■ זה כמעט עלה לה 30 אלף שקל, אבל אז התב



בשישי בערב, היום שבו הייתי אמורה להתחיל דיאטה באופן רשמי, חיסלתי המבורגר שהכיל גם גבינת אמנטל ובייקון, מאכל שמכיל כמות שומן שאמורה להספיק לשבוע שלם. לא מדובר במאורע חריג עבור קיבתי העמידה והתיאבון הבריא שלי, אלא שבבוקרו של אותו יום שתיתי קפה הודייה להרזיה מהירה: באתר שבו רכשתי אותו הובטח לי שאחווה תחושת שובע כבר מהיום הראשון. יכול להיות שהעובדה שרוב הצ'יפס נותר בצלחת העידה על יעילותו של הקפה, אבל לא זכרתי אם זו קיבולת אופיינית לבטני. מאז שהייתי נערה מתבגרת, נלחמתי בכמה ק"ג עודפים שסירבו לרדת מגופי והטרידו את מנוחתי. מעולם לא סבלתי מעודף משקל של ממש, אבל רוב חיי הבוגרים לא אהבתי את גופי במיוחד. בין דיאטה להתקף אכילה חסר מעצורים, חלמתי על היום שבו אביט במראה, לבושה בבגד ים, ואחייך בסיפוק למראה הגוף הניבט אלי. נראה שכל חיי התנדנדתי על המשקל: הורדתי עודפים והעליתי, פלוס ריבית כמובן.



אין ספק שאני לא לבד בעניין: בסקר שערך מכון מרקטווץ' (marketwatch), נמצא כי 70% מהישראלים מעוניינים לרדת במשקל. מחצית מהנשאלים אמרו כי היו רוצים להשיל 3-6 ק"ג, על אף שמרביתם טענו כי הם בסך הכל מרוצים מהמראה הכללי שלהם. מבלי להתייחס לאנשים הסובלים מהשמנת יתר, רובנו נלחמים ללא הפסקה בכמה צמיגים שצצים על גופנו, גם כשה-bmi שלנו (אינדקס מסת הגוף, שכדי לחשב אותו יש לחלק את משקל הגוף בגובה) תקין.



לפני כשנה וחצי, כשהרגשתי שאני מתקרבת במהירות של ק"ג בשבוע לנקודת האל חזור, החלטתי שאם קשה לי לרסן את תאוותי לאוכל, אולי כדאי שאתמקד בפעילות גופנית. לאחר כמה שנים שבהן הוענקו לשווא 215 שקל בחודש למכון הכושר השכונתי, שלהן קדמה שנה בסטודיו c שלא הצליח לגרום לי להתמיד על אף השירות האדיב ושיחות הטלפון המדרבנות, חיפשתי ספורט שאצליח להתמיד בו. השקעתי 2,000 שקל בהליכון ביתי והתחלתי ללכת, ובהדרגה גם הגברתי את הקצב, עד לזה שבו אני רצה כיום: 6 קמ"ש, שלוש פעמים בשבוע. גם התוצאות ניכרו בהדרגה: כעבור כמה חודשים המחמאות החלו לזרום בקצב מטורף. מכיוון שלא נשקלתי בתחילת התהליך, אני יכולה רק להניח שירדתי כ-8 ק"ג, בהתאם לשתי המידות שהושלו מבגדיי.



למרות התוצאות היפות שיחסית נשמרות, אני עדיין שואפת למטה. אם אפשר לעשות זאת במהירות, מה טוב. החלטתי למצוא את השיטה שתגרום לי להשיל הכי הרבה ק"ג בהכי פחות זמן, ועם הכי פחות סבל. היעד: 3 ק"ג בארבעה שבועות.







עמילן הוא האויב



מכיוון שעד היום לא הצלחתי ליהנות מאימון גופני והריצה נבחרה מפני שהסבל נגמר במהירות (34 דקות ואני בקו הסיום, פחות 400 קלוריות), בדקתי אם אפשר לקצר אותו עוד יותר. הגעתי אל הווייברטק ( - (vibratechמכשיר רטט לחיטוב הגוף שמבטיח פעילות קלילה להרזיה בטוחה. הרעידות של המכשיר גורמות לכיווץ שרירים, ובאתר הרשמי נכתב שאפשר להגיע לתוצאות מרשימות בזמן קצר.



נציגת המכירות הסבירה שהרטט מביא את השרירים לפעול באינטנסיביות, תורם לחילוף חומרים מהיר ולשריפת קלוריות. האימון מגביר את זרימת הדם ומייצר הפרשות מוגברות של הורמון הגדילה, שאחראי על שינוי מטבולי בגוף ומשפיע על תהליך שריפת השומנים. כששאלתי אם המכשיר מסייע בשריפת קלוריות, הוסבר לי שהשיטה מגדילה את מסת השריר, וזה מגביר את שריפת הקלוריות גם בשעת מנוחה. הנציגה טענה שמספיק להתאמן 10 דקות ביום כדי לחוש בתוצאות. זה קנה אותי מיד וביקשתי לתאם פגישת התנסות.



כשהגעתי לפגישה, הוצמד לי פיסיותרפיסט שהדגים כיצד לבצע את התרגילים מבלי לפגוע בעצמי. הספיקו לי כמה שניות של תרגול כדי להבין שמדובר בעבודה קשה למדי. נציגת המכירות שקיבלה אותי הבהירה שהתוצאות אמנם לא מהירות, אבל הבטיחה שתוך חודש וחצי-חודשיים אחוש בשינוי מהותי בגופי ובבגדיי. יחד עם הנחת קופת חולים ושני ביקורים פרטיים של פיסיותרפיסט מוסמך שבונה תוכנית אימונים פרטנית, עולה מכשיר הרטט כ-10 אלף שקל.



חזרתי להליכון ולריצה והמשכתי לחפש דרכים אחרות להרזיה מהירה. אולי אני פשוט צריכה למצוא את התפריט לדיאטת פלא? עמיר (שם בדוי), 45, הכיר לי את הפלג הקיצוני של אכלנים כפייתיים אנונימיים, שנקרא גריי שיט ((grey sheet, על שם הדף האפור שניתן למצטרפים ובו התפריט הנוקשה והסברים על השיטה. התוכנית של גריי שיט מתבססת על 12 הצעדים של אלכוהוליסטים אנונימים. עמילן - כלומר לחם, אורז, תירס, תפוחי אדמה וכל המוצרים שאנחנו נוהגים לכנות פחמימות - הוא האויב העיקרי.



כשאני שואלת אם כל המשתתפים הם אכלנים כפייתיים, עמיר מספר שלקבוצה שלו הגיעה אשה שרצתה לרזות במהירות לפני בר המצווה של בנה - והצליחה. "הרבה אנשים רק עוברים שם ועוזבים, אחרים נשארים שנים. השיטה כוללת קבוצת תמיכה ותפריט אדוק, ללא מעקב רפואי או מעקב של דיאטנים. אנשי גריי שיט מחויבים לאכול מנות מדודות ולכן הם צריכים לשקול את האוכל שלהם כל הזמן. לי היו שלושה משקלים - בבית, במכונית ובתיק. בשלב מסוים הפסקתי להתבייש והתחלתי להוציא את המשקל".



התפריט הנוקשה כולל חלבונים רזים, בשר וגבינה, ירקות טריים ומבושלים ומעט פירות. שמירה על כלליו נקראת הימנעות, ובדומה לאלכוהוליסטים אנונימיים, חברי גריי שיט סופרים את הימים הרצופים שבהם עמדו בדיאטה המחמירה. הימנעות של 90 יום משמעותית במיוחד, מכיוון שלאחריה אפשר לשמש כמאמנים למצטרפים חדשים. עמיר החזיק מעמד בגריי שיט ארבע שנים תמימות, עד שפרש לפני שנתיים וחצי. "הצלחתי לרדת שם כ-20 ק"ג, אבל מאז שעזבתי החזרתי חלק גדול מהמשקל. לפני כחצי שנה התחלתי ללכת לדיאטנית שבנתה לי תפריט חופשי ושפוי יותר, ובשילוב פעילות גופנית אני יורד כיום ק"ג בחודש".



בהמלצת עמיר, חיפשתי קבוצה כזו באזור השרון כדי לחוות את תחושת התמיכה. בתחילת המפגש תרם כל חבר 5-10 שקלים, וכשביקשתי לשים כסף בעצמי, הסבירו לי שחדשים לא צריכים. הפגישה היתה מרגשת ונוגעת ללב. כל מי שרצה, קם, אמר את שמו, נשא מעין תפילה שבה הודה לשיטה, לאלוהים ולחבריו על כך שהוא מצליח להימנע כך וכך ימים, ואז שיתף את הנוכחים בקשייו, בנפילותיו ובאכזבותיו. המפגש הסתיים בתפילה משותפת שבה התחבקו כל המשתתפים במעגל גדול. הבנתי שלא אוכל להימנע מפחמימות ולו ליום אחד בלבד - והלכתי לחפש קבוצת תמיכה אחרת.



הגעתי לשירה וסרמן, שהורידה 71 ק"ג ללא ניתוחים, רק בזכות אכילה נכונה וספורט. "לפני כן פניתי לאינספור קבוצות ודיאטניות ולא הצלחתי לרדת. בסופו של דבר סיגלתי לי מסגרת שתתאים לי ולאורח חיי. לאחר שהשלתי את עודפי המשקל, החלטתי להקים עסק שידגים לאנשים שאפשר לרזות בדרך שפויה".



עלות ההשתתפות במפגשים היא 355 שקל בחודש לשלושה חודשים, או 320 שקל בחודש לחצי שנה. מפגשי הקבוצה מתקיימים אחת לשבוע, אבל לדברי וסרמן התמיכה קיימת 24 שעות ביממה. "המטופלים מקבלים ממני פידבקים על יומני אכילה שהם שולחים לי כל יום. אם הם הולכים למסעדה, הם מוזמנים להתקשר ולהתייעץ אתי. כך אני יכולה לבדוק מה צריך לשנות בתוכנית שלהם, ואם הם לא יורדים במשקל - לאבחן את הסיבה".



לדברי וסרמן, אנשים מתחברים לתוכנית מכיוון שהם מקבלים בה תמיכה חזקה ביותר. בכל קבוצה חברים עד 25 איש, ובכל מפגש נידון נושא אחר, דוגמת כוח רצון, התמדה ואכילה רגשית, על פי צורכי הקבוצה.



כשאני שואלת אם התוצאות יכולות להיות מיידיות בשיטה כזו, וסרמן מסבירה שאנשים מבינים כיום שתוצאות מיידיות לא מועילות בטווח הארוך. "מבחינתי זה כמו לשים פלסטר על פצע פתוח. מישהי רצתה להירשם לשלושה חודשים במטרה להוריד 7-8 ק"ג בחודש. הסברתי לה שזה יעד אפשרי, אבל הוא יעשה לה נזק. ברגע שאדם מעוניין בשינוי אמיתי, לא יעזור לו לרדת בענק, אלא לאט ובהתמדה. מישהו שרוצה דיאטת כסאח, אין לו מקום אצלי". גם למטרה שלי לא היה שם מקום. המשכתי הלאה.



מרק ירקות ו-6 ק"ג בשבוע



בשיטוט ברשת נתקלתי באתר "דיאטה מהירה" שמרכז תפריטי דיאטות, תוספי מזון ועצות שלכולם מכנה משותף אחד: הרזיה מהירה. מאחורי היוזמה עומדת חן כהן, 25, שלפני חתונתה עשתה מחקר מקיף על דיאטות שונות והחליטה לרכז את ממצאיה באתר לטובת הכלל. "רציתי לרזות 10 ק"ג תוך ארבעה חודשים. התנסיתי בדיאטות רבות ולא הצלחתי לרזות כמו שרציתי. חודש לפני החתונה חיפשתי דיאטה שתגרום לי לרדת מהר ומצאתי תפריט לדיאטה של שבוע, נטולת פחמימות, שמבוססת בעיקרה על מרק ירקות, ירקות ופירות ומעט חלבונים, ובאמצעותה הצלחתי לרזות 6 ק"ג בשבוע".



כהן טוענת שרק בעלי כוח רצון ומשמעת עצמית יוכלו להצליח בדיאטה כזו, כי רק הקפדה על ההוראות המדויקות תביא לתוצאות מרשימות. כיום היא ממשיכה לשמור על משקלה באמצעות דיאטת סאות' ביץ', שאוסרת על אכילת פחמימות ומתבססת על ירקות וחלבונים, ובעזרת פעילות גופנית. כהן מדגישה כי אף על פי שלא התייעצה עם דיאטנית או מומחה אחר בתחום, כל המידע באתר מתבסס על תשובות שניתנו לה ולחברותיה בפורומים מקצועיים.



הפיתוי לרזות כל כך הרבה בשבוע אחד היה גדול, ושקלתי לרוץ לסופר הקרוב ולקנות מצרכים למרק הירקות, אך שוב נזכרתי שאין סיכוי שאצליח להיפרד מהפחמימות. מחקר אוסטרלי מ-2009 מצא שאנשים שעשו דיאטה נטולת פחמימות נעשו מדוכאים יותר - עוד סיבה טובה שלא להסיר אותן מהתפריט שלי. החלטתי לפנות לדיאטנית, בתקווה שהיא תתנגד לחרם שמטילים רבים על פחמימות.



נפגשתי עם הדיאטנית ד"ר ברוריה טל בבית החולים איכילוב, שבו היא עורכת מחקר על השמנה בטנית ועל השפעותיה הבריאותיות לעומת צורות השמנה אחרות. לדבריה, אנשים שנוטים להשמין בבטנם מועדים לבעיות בריאותיות. "השומן הבטני דלקתי והוא יוצר השראה דלקתית בכל הגוף. הוא משפיע על כלי הדם, הלב וכל הרקמות". לאנשים בעלי נטייה להשמנה בטנית ממליצה טל על דיאטת חלבון מופחתת עמילן: "דיאטות החלבונים מבוססות כיום על שומנים בריאים - קטניות ואגוזים, ששומרים על בריאות הכבד. כמות מוגבלת של פחמימות בפירות היא לא הימנעות טוטלית. לא צריך להיות קיצוניים כמו בדיאטת אטקינס, אבל מחקרים מראים שדיאטות חלבונים אפקטיביות במיוחד להשמנה בטנית, מכיוון שהגנטיקה שלה מלווה ברמות גבוהות של אינסולין והורמונים שמגבירים רעב. פחמימות מקפיצות את ההורמונים ואת תחושת הרעב, ולא מאפשרת לאדם לשמור על מסגרת תזונתית. אנשים שאוכלים פחמימות מחפשים בדרך כלל תירוצים שיסבירו את חוסר השליטה, ולכן כדאי להוציא אותן מהתפריט".



למזלי, תאי השומן בגופי לא מקפחים גם את הישבן, את הירכיים ואת הזרועות. "אז אם אני לא סובלת מהשמנה בטנית, מותר לי לאכול עמילן?", אני שואלת את טל. היא מסבירה שההבדל העיקרי הוא שבתזונה שמכילה פחמימות חייבים לספור קלוריות, ואילו בדיאטת חלבון אין הגבלה על הכמות, פרט ליחידות הפרי. יתרון נוסף בדיאטת חלבון הוא הירידה ההתחלתית המהירה. "ברגע שמעלים את כמות החלבונים ומפחיתים את הפחמימות, רמת האינסולין יורדת ומאפשרת הפרשת נתרן בשתן, שלוקח עמו עודפי נוזלים. אמנם הירידה המהירה במשקל נובעת מאיבוד נוזלים והיא לא העיקר, אך היא מעניקה תחושה טובה".



עלות ארבעה מפגשים עם טל בקליניקה הפרטית היא 1,150 שקל. לאחר שהמטופלים מציגים בדיקות דם, היא מתאימה להם תפריט ומלווה אותם בתהליך שנמשך כמה חודשים. כשאני מספרת לה שהייתי רוצה לרזות 3 ק"ג בארבעה שבועות, היא מציינת שאמנם מטרה מוגדרת היא נהדרת מכיוון שהיא מעניקה מוטיווציה - "זו בדיוק ההזדמנות לשנות הרגלים וללמוד על תזונה נכונה" - אך היא מסייגת: "כשמטופלים מגיעים אלי עם משקל יעד מוגדר, אני מעדיפה שלא יישקלו בכלל במהלך הדיאטה כי הם עלולים להתאכזב ולנטוש את התהליך. כשהם לא נשקלים, הם יכולים להתרכז בתזונה. אני בכלל מעדיפה שלא יתייחסו לכמות הק"ג, אלא לבגדים שמתחילים להיות רפויים יותר על הגוף. כך לא מתאכזבים אם קצב הירידה אטי יחסית".



הקפה ינצח את המתוקים



גם טל לא הצליחה לשכנע אותי להעיף את העמילנים מחיי. הבנתי שללא כוח רצון ומשמעת עצמית אני זקוקה לעזרה חיצונית. אולי הפתרון טמון בכדורים, באבקות ובתמיסות שעשויים מחומרים טבעיים? מכיוון שמוצרים משלשלים דוגמת התה הטיבטי הם לגמרי נחלת שנות ה-90 ודיאטנים רבים הזהירו מפני תופעות הלוואי והתלות שהם יוצרים, בחרתי במוצרים עדינים יותר שהחומרים הפעילים שבהם אמורים ליצור תחושת שובע ולהפחית את התיאבון, ובחלקם אף את הכמיהה למתוק.



את קפה הודייה בחרתי לעצמי, מתוך מחשבה שיהיה לי קל לזכור לשתות אותו כל בוקר. באתר שבו רכשתי אותו נכתב שמדובר בנוסחה סינית עתיקה של תערובת צמחי מרפא המכילה את צמח ההודייה וקפה נמס להורדה מהירה במשקל. את התוצאות אמורים לראות אחרי שבוע, ואת הרגשת השובע - כבר ביום הראשון.



כדי לבחון אופציות הרזיה נוספות, שלושה מחבריי תרמו את גופם למדע: הנסיין שמעון לקח וריאציה שונה של צמח ההודייה - כמוסות שאמורות למנוע תחושת רעב; הנסיינית לימור קיבלה כדורי ג'ימנמה - צמח מרפא הודי שאמור להפחית תיאבון ואת הכמיהה למתוק; והנסיינית ליאת קיבלה כדורי צ'יטוזן וכרום, שאמורים לסייע בשמירת משקל גוף ורמות כולסטרול תקינים ולהפחית את הכמיהה למתוקים.



במקביל, התחלתי לבחון אפשרויות קוסמטיות להצרת היקפים. וולה, מכשיר לא פולשני של חברת סינרון, שהיה הראשון לקבל הכרה של מינהל המזון והתרופות האמריקאי כשיטה לטיפול בצלוליטיס ולהצרת היקפים. הוולה משלב ארבע טכניקות: אור אינפרה אדום שמחמם את האזור ומשקם את רקמת העור; גלי רדיו שמגבירים את אפקט הטיפול ומונעים תופעות לוואי; ואקום שממקד את מיקום הטיפול ומונע פגיעה באיברים אחרים; ועיסוי מכני שממריץ את הדם באזור הטיפול.



לדברי מנהלת השיווק של סינרון, דפנה כץ, גלי הרדיו מסייעים בחדירה למקומות שבהם נמצאים תאי השומן, ללא תופעות לוואי של פיגמנטציה בעור. "מלבד היתרון הברור של המכשיר על פני שאיבת שומן פולשנית, הוולה מסייע לכיווץ העור ולמיצוקו, ומשקם את רקמת העור. כשעושים ניתוח שאיבת שומן העור נותר רפוי ומדולדל". לדברי ד"ר רותי אמיר, שאחראית על המחקר הקליני בחברה, הוולה מביא להעלאת הטמפרטורה ברקמת השומן, שמעודדת פירוק של התאים. "השומן מתפזר בגוף ונצרך על ידי רקמות אחרות. המכשיר בעצם מפעיל ומזרז מנגנון טבעי. אנחנו מחקים תגובה פיסיולוגית ולא מעבירים את הגוף תהליך של מוות".



כדי לראות תוצאות ממשיות נדרשת סדרה של שישה טיפולים בעלות של 3,000-3,500 שקל, ולאחר מכן נדרשת תחזוקה שוטפת פעם בכמה חודשים. אפשר להשתמש במכשיר לבטן, לרגליים, לידיים ולישבן. כל טיפול נמשך כ-40 דקות בממוצע. לדברי אמיר, המכשיר עובד על כל אחד באופן שונה: יש כאלה שיראו תוצאות במהירות, אחרים ייאלצו לחכות. היא מסרבת לדבר על ק"ג במספרים, כי יש אנשים שלא יירדו במשקל במהלך הטיפולים, אבל טוענת שאפשר להצר בעזרתם 3-5 ס"מ. בכל מקרה, הטיפול אינו מיועד לסובלים מהשמנת יתר או לנשים שמעלות ומורידות במשקל ללא הרף.



קתרין, אחת העובדות בחברה, התנדבה להדגים את השימוש בוולה. על אף שאמיר טענה שהטיפול נעים, "כמו עיסוי", כששאלתי את קתרין לתחושותיה, היא השיבה שזה חם מאוד ולא ממש מהנה. קתרין טענה שאחרי כמה טיפולים באותו אזור היא מתחילה לראות שינוי ושאין ספק שהוולה מסייע למיצוק העור.



לוותר על מזון תעשייתי



למרות הסקרנות הרבה לבחון את יכולותיו של המכשיר, העדפתי תוצאות מהירות יותר וחזרתי לתזונה. מנהל המרכז לרפואה טבעית, ד"ר ראול רודריגז, מנסה להשיב אנשים לתזונה טבעית יותר המותאמת לצורכי הגוף. "הפיסיולוגיה של האדם התעצבה סביב תזונה כזו במהלך האבולוציה, בניגוד למזון התעשייתי. כיום התזונה שלנו עתירת סוכרים וחומרים מייצבים ומשמרים. האוכל שלנו מלא במוצרים סינתטיים שחדשים לנו, כמו שומני טראנס ושמנים סינתטיים, ולגוף שלנו קשה להתמודד אתם".



לשיטת רודריגז, כדי לרדת במשקל אנחנו צריכים לחסוך מגופנו את עוגמת הנפש של המזון התעשייתי. "ק"ג ירקות ביום, שמחציתו חי ומחציתו מבושל, יעניקו לנו כמעט את כל צורכינו הקיומיים. בירקות יש שפע של סיבים שמעניקים תחושת שובע". הוא ממליץ על מעבר לאכילת דגנים מלאים. "אנחנו תוכננו לאכול מאכלים שיש להם מטאטא - הסיבים, וברגע שהורדנו אותם, המזון נהפך לדבק. כל הוויטמינים והמינרלים של הדגן נמצאים בקליפה. ברגע שמורידים אותה היא חסרת ערך תזונתי".



רודריגז ממליץ לוותר על מוצרי חלב ועל בשר ולהרבות באכילת קטניות, אגוזים טבעיים ודגים. לטענתו, רובנו מפתחים זיהום פטרייתי שמתחיל במערכת העיכול ונודד לשאר הגוף. אנטיביוטיקה ותזונה עתירת סוכרים גורמים לה להתפשט בגוף ולהפריש מולקולות שגורמות לנו להשתוקק לפחמימות ולסוכרים, וכדי להילחם בה כדאי לשלב את הדיאטה עם צמחי מרפא.



מחיר הייעוץ התזונתי נע בין 450 ל-1,500 שקל, ללא תוספי המזון. כל מטופל מחויב להביא עמו בדיקות דם מקיפות. "כדי להתאים את התזונה ואת התוספים, אני יושב עם כל אדם שעתיים. אני מדריך אותו גם איך לבשל. תוצאות הדיאטה מרשימות ומהירות וגם נשמרות לאורך זמן. מדובר באוכל משביע וטעים שנהפך לאורח חיים גם לאחר שמסיימים עם הדיאטה".



רודריגז מציע גם טיפול הידרוקולוניקס, שטיפת מעיים, שיכול לסייע בתהליך ההרזיה. "בגלל הקמח הלבן שאנחנו אוכלים, שנהפך לדבק בבטן, המעיים מלאים במשקעי צואה עתיקה שאינה משתחררת. באמצעות השטיפה בלבד אדם יכול להשיל 3-4 ק"ג ממשקלו, בגלל כל הפסולת שמצטברת לאורך 180 ס"מ של מעיים".



העדפתי לוותר על הטיפול, אבל מצאתי נסיינית שהתנדבה בשמחה לבדוק את יעילותו. כעבור שעה בחדר הטיפולים, נעה, בחורה שלא מזדעזעת בקלות, יצאה ממנו חיוורת קלות והלומת קרב. "זה לא היה נעים", מילמלה לפני שיצאנו מהמרפאה. היא סיפרה שחשה כאב בטן במשך רוב זמן הטיפול. אף שחנה המטפלת המליצה על כמה טיפולים, אמרה שלא תעמוד בעוד אחד כזה. בערב דיווחה נעה שלא היתה ירידה משמעותית במשקל, אבל בטנה השטתחה בהחלט. היא רק לא ידעה אם לשייך זאת ישירות לשטיפה או לעובדה שפשוט לא היה לה תיאבון כל היום. עלות שלושה טיפולי הידרוקולוניקס היא 990 שקל. במרפאה ממליצים על 6-3 טיפולים כאלה לפחות.



פניתי למוצא האחרון, המהיר והפולשני ביותר. ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, הציג בפני שיטה מהירה במיוחד שמצריכה רק טיפול אחד להורדה במשקל: מכשיר הבודיטייט (bodytite). "זהו טיפול זעיר פולשני, פחות כואב וטראומתי מניתוח שאיבת שומן. המכשיר ממיס את השומן באמצעות גלי רדיו. התאים נהרסים ותוכנם יוצא ונשאב כנוזל".



לדברי גלזינגר, הטיפול גם מותח את העור. "החום פוגע בקולגן וגורם לגוף לייצר קולגן חדש, מוצק ונוקשה משהיה". הוא מדגיש כי הטיפול לא מיועד לאנשים שמנים, אלא לאנשים בעלי משקל סביר עם עודף שומן ממוקד. "לכל אחד מאתנו יש את האזורים האלה, שקשה לרזות בהם באמצעות דיאטה רגילה".



הפעולה מתבצעת בהרדמה מקומית: בעזרת חורים קטנים בגודל 2-3 מ"מ מחדירים את אלקטרודת גלי הרדיו אל תאי השומן, ובמקביל שואבים אותו ופוגעים בקולגן. משך הטיפול נע בין חצי שעה לשעה וחצי, בהתאם לאזור הנשאב. גלזינגר מסביר שהכאבים לאחר ההליך הם מינימליים וכי אפשר לחזור לעבודה תוך יום או יומיים. המחיר מתחיל ב-12 אלף לאזור, בהתאם לגודלו. כשאני שואלת כמה ק"ג אפשר להשיל בטיפול אחד, הוא משיב שאסור להוציא יותר מחמישה ליטרים של שומן. למרות הפיתוי, העדפתי לחכות ולראות אם אצליח להצטמק ללא כל עזרה, זעיר פולשנית ככל שתהיה.



סבתא אישרה שרזיתי



לאחר שלושה שבועות חזרתי לבדוק את נסייני הכדורים: שמעון סיפר שכדורי ההודייה הצליחו לעורר בו תחושת שובע וחוסר תיאבון. כראיה, סיפרה אשתו שהוא לא הצליח לסיים מנת שווארמה. הוא הניח שהוריד ק"ג או שניים. לימור נטשה את כדורי הג'ימנמה אחרי שבוע בטענה שהם גרמו לתחושות לא נעימות בבטן, ובכלל לא דיכאו את תאוותה למתוקים. ליאת התאכזבה אף היא מכדורי הצ'יטוזן, שגרמו לתחושת חוסר תיאבון בימים הראשונים, אך לא הראו תוצאות ממשיות על המשקל.



על אף הסקפטיות שלי, התברר שהקפה ששתיתי כל בוקר הניב תוצאות. בימים הראשונים הוא עורר בי בחילה קיומית, וטעם עז של מוות בפה ליווה אותי במשך רוב היום ובהחלט דיכא את יצר האכילה שלי. כשהתלוננתי על כך בפני חברותיי, הן טענו שכנראה כך הוא עושה את עבודתו. כעבור שבועיים תהתה הסבתא הביקורתית שלי, שדבר לא נסתר מעיניה הבוחנות, אם הפסקתי לאכול - כי נורא רזיתי. המשקל הראה שהיא צדקה: בעזרת הקפה המרזה והריצה - ומבלי לוותר על פחמימות - הצלחתי להשיל כמעט 3 ק"ג בפחות מארבעה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully