וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החרדים מוכנים יותר מאי פעם לעבוד"

מיכל רמתי

13.1.2011 / 16:30

מנכ"ל סיטיבוק סרוויסיס, המעסיק בעיקר נשים חרדיות, רואה במגזר החרדי הבטחה עצומה לשוק התעסוקה. לדבריו, לחרדיות מוסר עבודה גבוה: "על כל הפסקה של כמה דקות הן רושמות ומדווחות"

עלי קשדן, מנכ"ל חברת סיטיבוק סרוויסיס, רואה הבטחה עצומה בתרומת המגזר החרדי לשוק התעסוקה הכללי. כמנכ"ל חברה שמעסיקה בעיקר נשים חרדיות, מעיד קשדן כי אין שניות להן כעובדות בעלות מוסר עבודה גבוה, ומתאר את התנאים לניהול עסק מצליח שעיקר שורותיו מאוכלסות על ידי נשים חרדיות.

בארץ כ-637 אלף חרדים, מתוכם 233 אלף בגילאי העבודה, כ-50% מהם נשים. רמת ההשכלה של נשים חרדיות גבוהה מעט מרמת ההשכלה של נשים חילוניות. למרות זאת, 48 אלף חרדים מועסקים במגזר העסקי - 2.4% בלבד מכוח העבודה. קשדן מציין כי בארץ "יש פער אדיר בין מה שאנשים טוענים בתיאוריה למה שהם מוכנים אליו. 95% מהמעסיקים טוענים כי הם מוכנים לקלוט עובד חרדי, אך בפועל, 73% מהחרדים מועסקים על ידי חרדים - כלומר, הפתיחות הזו לא מתרחשת בפועל".

בסיטיבוק מתעסקים בעיקר במיקור חוץ, שוק עולמי בהיקף של כ-300 מיליארד דולר. סיטיבוק הוקמה לפני כ-7 שנים. רוב הנשים החרדיות מועסקות בתחום של שירותי נדל"ן לחו"ל - מדובר בתחרות מול ארה"ב, ולא מול הודו או סין. כיוון שכך, היתרונות הגדולים של סיטיבוק, הם פער השעות, שמאפשר תגובה מהירה בין ימי העבודה האמריקאיים, כמו גם כוח אדם מקצועי זול ביחס לארה"ב, הרהוט באנגלית. סיטיבוק אינה ההצלחה היחידה בתחום זה במגזר החרדי - בצד סיטיבוק קמו כבר חברות נוספות הנכנסות לאותה נישה בהצלחה גדולה, ובמודיעין עילית עצמה, בה יושבת סיטיבוק, מועסקות כיום כ-1,100 נשים חרדיות, בחברות כמו מטריקס וויזה כאל.

הגזירות של ביבי

קשדן התייחס לטענות כנגד "הגזירות של ביבי", שפגעו בקצבאות הילדים ותקציבי הישיבות, אך מסביר כי בצידן, צריך להסתכל גם על השינויים שפקדו את החברה החרדית בשנים האחרונות. למשל, כיום הרבה יותר מקובל בחברה החרדית לצאת לעבודה, גם לנשים, ובתחומים מגוונים, שכיום כבר יש פחות חשש כי יהיו אסורים.

"בתור מעסיק, אני צריך לשאול את עצמי, למה להעסיק נשים חרדיות?", שואל קשדן, ועונה כי "יש מגוון רב של סיבות, אך הסיבה הכי חשובה, היא מוסר העבודה הגבוה שלהן. אין שני לכוח העבודה של נשים חרדיות מבחינה זו. זה משהו מאוד מושרש, אולי מהחינוך שהן מקבלות מהבית. גזל זמן כמוהו כגזל כסף מבחינתן. הן לא גולשות באינטרנט, על כל הפסקה של כמה דקות הן רושמות ומדווחות".

על מנת להכניס נשים לשוק התעסוקה, אומר קשדן, "צריך להבין, שנשים חרדיות תמיד יצאו לעבודה. אז מה החידוש? הקמת חברות בתוך היישובים החרדיים והתאמת מקום העבודה לצרכים של האוכלוסיה החרדית. ישיבה נפרדת של נשים וגברים, תוכן עבודה מתאים, הקפדה על כללי צניעות, והכי חשוב – האיזון הנכון בין בית לעבודה. האשה צריכה למצוא את האיזון הנאות, אחרת היא לא תצא לעבודה. פעם בשנה וחצי הן יוצאות לחופשת לידה. צריך להבין את זה ולקחת את זה בחשבון. שעות העבודה מתאימות לאמהות – משמונה עד שתים וחצי. מקום העבודה קרוב לבית, ואין נסיעה למקום רחוק. אין ניסיון לשנות את אורח החיים בחברה שלהם".

"למרות מה שמקובל לחשוב, האוכלוסיה החרדית מוכנה לקחת חלק בשוק התעסוקה, יותר מאי פעם. המודלים של חברות כמו מטריקס וסיטיבוק, מודל של מיקור חוץ, מאוד מתאים לכך, אך גם ניתן לשכפול. צריך להבין היטב את החברה החרדית, ללכת איתם ועם התרבות שלהם, מבלי לבצע מהפכות. החומות הגבוהות ביותר הן אצל הגברים, אך אפשר ללכת דרך הנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully