וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים מתרחקים מהזהב ונשארים עם הנפט

15.1.2011 / 10:45

אירופה אופטימית והזהב השחור מככב: בעוד מחירה של חבית הנפט נסק השבוע בשיעור של 4%, הזהב ננעל ברמה הנמוכה ביותר זה 7 שבועות בשל התקוות לפתרון המשבר בגוש היורו

מחיר הזהב ירד היום בניו יורק וננעל ברמה הנמוכה ביותר זה שבעה שבועות, על רקע תקוות מחודשות לפיתרון משבר החובות באירופה, אשר הרחיקו משקיעים מהזהב, אשר משמש כמקלט בעיתות מצוקה. מנגד, מחיר הנפט עלה והשלים זינוק שבועי של 4%.

החוזים על הזהב למסירה בפברואר ירדו היום ב-1.9% וננעלו במחיר של 1,360.50 דולר לאונקיה – מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ה-22 בנובמבר. בסיכום שבועי, נרשמה ירידה של 0.6% במחיר הזהב, ירידה שבועית שנייה ברציפות.

היורו נמצא בדרכו לרשום את הזינוק השבועי החד ביותר מול הדולר מאז מאי 2009, לאחר שקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה השבוע כי תעשה כל שיידרש על מנת לתמוך במטבע. נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, רמז אתמול כי הוא עשוי להעלות את הריבית בגוש היורו כדי לרסן את האינפלציה.

בארה"ב, פורסמו היום נתוני מדד המחירים לצרכן. המדד עלה ב-0.5% בדצמבר, העלייה החודשית הגבוהה ביותר מאז יוני 2009, על רקע העלייה במחירי האנרגיה. בנוסף, דיווח משרד המסחר האמריקאי כי המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו בדצמבר ב-0.6%, חודש שישי ברציפות של עליות, עליה מתונה מהצפוי.

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן ותומסון-רויטרס ירד החודש במפתיע ל-72.7 נקודות, לעומת רמה של 75.2 נקודות בדצמבר. אנליסטים צפו כי המדד יעלה ל-76 נקודות. עוד בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בפברואר עלו ב-0.1% וננעלו במחיר של 91.54 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט השלים עליה שבועית של 4%, בעקבות האופטימיות שהציתה יריית הפתיחה של עונת הדו"חות לרבעון הרביעי, אשר פיצתה על נתונים מקרו כלכליים מאכזבים.

החוזים על הכסף למסירה במארס ירדו ב-3.2% וננעלו במחיר של 28.32 דולר לאונקיה. בסיכום שבועי, ירד מחיר הכסף ב-1.2%, לאחר נפילה של 7.3% בשבוע שעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully