וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרופון בדרך לוול סטריט: במגעים להנפקה

15.1.2011 / 20:00

מתחזקים הדיווחים על התקדמות אתר הקניות החברתיות האמריקאי להנפקה. לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, נפגשו נציגי החברה עם מנכ"ל גולדמן סאקס וקיימו מגעים עם מורגן סטנלי

בכירי גרופון, אשר שוקלת לצאת להנפקה ראשונה לציבור לפי דיווחים, נפגשו בסוף השבוע עם מנכ"ל גולדמן סאקס לויד בלנקפיין שהציע את שירותי החיתום של הבנק לחברת האינטרנט הצעירה. בנוסף, דיווחה בלומברג, נמצא מורגן סטנלי במגעים עם גרופון לארגן את ההנפקה הראשונה שלה.

גולדמן סאקס מעוניין לנהל את ההנפקה עבור גרופון, חברה בת שנתיים שדחתה בחודש שעבר הצעת רכישה של 6 מיליארד דולר שהגישה לה גוגל. בשבוע שעבר הכריזה גרופון על גיוס פרטי של מיליארד דולר, לפי שווי של 4.75 מיליארד דולר, ולפי הערכות עשויה להגיע לשווי של 15 מיליארד דולר בהנפקה.

ההנפקה הראשונה לציבור, אם אכן תתרחש, תהיה אבן דרך חשובה עבור הסטארט אפ, שאותו מוביל אנדרו מייסון בן ה-29, צעיר בעל אישיות ססגונית שסייעה בעיצוב האתר המיוחד. ההנפקה, שצפויה להיות אחת המדוברות מאז הנפקתה של גוגל ב-2004, מעריכה את החברה בשווי הגבוה ביותר שניתן לה עד כה, לפי הדיווח.

מאז שדחתה את הצעת הרכש של גוגל, גרופון עשתה צעדים לקראת הנפקה. בדצמבר האחרון, גייסה החברה את סמנכ"ל הכספים הראשון שלה, ג'ייסון צ'יילד, לשעבר סגן נשיא לענייני כספים באמזון. מוקדם יותר השבוע, גרופון גייסה כמעט מיליארד דולר ממשקיעים גדולים, כולל פידליטי אינווסטמנטס ומורגן סטנלי. היה זה מאמץ גיוס הכספים הגדול ביותר אי פעם לסטארט אפ, לפי נתוני תומסון רויטרס.

גרופון, שהוקמה בנובמבר 2008, רכשה השבוע את אתר הקניות החברתיות הישראלי גרופר ב-40 מיליון שקל. גרופר, שהוקמה לפני עשרה חודשים, היתה הראשונה שניסתה ליישם בישראל את השיטה של גרופון העולמית: בתי עסק, קטנים כגדולים, מקומיים וארציים, שמוכרים באמצעותה קופונים למוצרים שלהם, בשיעורי הנחה של 50% ומעלה. הבלוג All Things Digital, מהבולטים המסקרים את האינטרנט, פירסם בשבוע שעבר מידע מפי בכירים הקשורים בגרופון, שלפיה את 2010 סיימה החברה עם מחזור של 2 מיליארד דולר. גורמים שמרניים הרבה יותר מעריכים את היקף פעילותה של גרופון בשנה החולפת ב-500-600 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully