וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם נערך לקראת שבוע המסחר

יעל פטר

15.1.2011 / 21:01

בורסת ת"א ממתינה ליום המסחר הראשון בשבוע לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן בסוף השבע, שעלה ב-0.4%. מה יהיה במגזר הגז על רקע החלטתו הצפויה של ראש הממשלה? סיכום לקראת פתיחת המסחר

יום המסחר הראשון בשבוע בתל אביב יפתח על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, שעלה ב-0.4% וטיפס בסיכום שנתי ב-2.7%, רמה הנמצאת בטווח יעד האינפלציה. מדד ת"א 25, שנחתם ביציבות בתום יום המסחר האחרון, ייפתח ברמה של 1,335 נקודות, ות"א 100 שנחתם אף הוא ביציבות יפתח ברמה של 1,244 נקודות.

בזירת המקרו המקומית, מדד המחירים לצרכן עלה בחודש דצמבר ב-0.4%, כך הודיעה בסוף השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בסיכום שנתי ל-2010, עלה המדד ב-2.7%, עלייה הנמצאת בטווח היעד הממשלתי שעומד על 3%-1% קרוב לגבול העליון של הטווח.

יום המסחר האחרון בשבוע בוול סטריט נחתם בעליות בהובלת מניות הבנקים, על רקע דו"חות ג'יי.פי מורגן, כמו גם על רקע נתוני מקרו. דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ל-11,787 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.7% ל-2,755 נקודות ו-S&P 500 התחזק גם הוא ב-0.7% ונחתם ברמה של 1,293 נקודות.

בגזרת המקרו האמריקאית, הפער בין תשואות אג"ח של ארה"ב לשנתיים ול-30 שנים הגיע לשיא, בשל חששות כי הכלכלה האמריקאית ההולכת ומתאוששת תסבול מאינפלציה בטווח הארוך. התשואה על אג"ח ל-30 שנה עלתה ב-0.05% ל-4.53%, והתשואה על אג"ח לשנתיים נפלה ב-0.03% ל-0.57%, דיווחה בלומברג.

"במבט ל-2011, להערכתנו הסנטימנט החיובי עשוי להימשך, על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה", כך כתבו בסוף השבוע כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. "עם זאת, נראה כי המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר, על רקע רמת המחירים הנוכחית של חלק גדול מהמניות בשוק המקומי. נציין כי להערכתנו קיימת עדיפות להשקעה במניות שעיקר פעילותן מופנית למשק המקומי. כמו כן, יש לשים לב להתפתחויות מעבר לים, בדגש על אירופה, אשר להן עשויה להיות השפעה מהותית על מגמת המסחר".

בבנק הפועלים סבורים כי, "בראיה קדימה 2011 תהיה שנה חיובית למשקיעים בשוק המניות המקומי. לצד התמיכה מהכלכלה, התשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים, ותמחור סביר של שוק המניות כמכלול, יתמכו בהמשך הסטת הכספים לאפיק זה גם בשנה הקרובה. עם זאת, נוכח רמות השיא הנוכחיות של מדדי המניות הכבדות, אנו מעריכים כי קיימת סבירות גבוהה למימושי רווחים בטווח הקצר".

בגזרת המניות, בנק הפועלים העמיד הלוואה של 110 מיליון שקל לחברת גאון אחזקות השולטת בין היתר בגאון השקעות ובגאון אגרו. ההלוואה שתמורתה תשמש את גאון השקעות היא לטווח של 7 שנים, כאשר פירעונה יתבצע בתשלומים חצי שנתיים החל מיולי 2010. ההלוואה בעלת ריבית 2.4% והיא תשמש את החברה בין היתר לפעילות השוטפת , ביצוע השקעות חדשות ופירעון תשלומים על הלוואות קימות.

ג'קי בן-זקן ו-ACC של חיים לייבוביץ' מעוניינים לגייס כ-100 מיליון שקל לחברה הפרטית שלהם המחזיקה ברישיון החיפושים הימי "מד אשדוד". ביום שני הקרוב יערכו השניים פגישה עם מספר משקיעים פרטיים לצורך גיוס הכספים. בהמשך מתכננים השניים להנפיק את החברה בבורסה. מניית מנופים פיננסים זינקה בסוף השבוע, מאחר שבידה אופציה לרכישת 25% מהחברה הפרטית שכיום נמצאת רק בידי השניים.

קרן פימי, שהקימה בעבר את תדירגן ממצוקה פיננסית קשה, עומדת שוב למנוע ממנה להגיע לסוף דרכה הכלכלית. ועדת הביקורת ודירקטוריון של חברת תדירגן שבשליטת חברת אינספייר (65%) אישרו את ההסכם להעברת השליטה בחברה לקרן פימי. הקרן פימי תשקיע 42 מיליון שקל תמורת הקצאה של 69.6% מהונה של תדירגן (60.7% בדילול מלא). תדירגן עוסקת בייצור אגני שמן ומכסי שסתומים לכלי רכב. ההשקעה משקפת שווי חברה של 18 מיליון שקל לפני ההקצאה ו-60 מיליון שקל לאחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully