וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס מתכנן ניסוי של סבסוד המשכנתאות

מאת צבי זרחיה

16.1.2011 / 8:55

שר השיכון מבקש להפעיל את תוכנית סבסוד המשכנתא כבר בחודשים הקרובים בכמה יישובים. שר האוצר הגיש לממשלה ערר נגד הסבסוד

שר השיכון אריאל אטיאס מגבש פיילוט להפעלת התוכנית לסבסוד משכנתאות בפריפריה. אטיאס מבקש שההצעה להנהגת הפיילוט תתואם עם משרד האוצר. ואולם, אם ההצעה לא תזכה לתמיכת האוצר, הוא יקדם הצעת החוק בעניין סבסוד משכנתאות בפריפריה. מאחר ששר בממשלה אינו יכול להגיש הצעת חוק פרטית, ההצעה הוגשה על ידי 29 ח"כים בראשות ח"כ יצחק וקנין (ש"ס).

לפי ההצעה, המדינה תסבסד משכנתאות לזוגות צעירים שירכשו דירות באזורי עדיפות לאומית בסך של 475-800 שקל בחודש. לפי הערכת אטיאס, עלות הצעת החוק לקופת המדינה היא 55-60 מיליון שקל, בהנחה שמדי שנה ייהנו מהצעת החוק כ-7,000 זכאי דיור.

שר האוצר יובל שטייניץ, המתנגד לתוכנית לסבסוד משכנתאות, עשוי להסכים להפעלה ניסיונית של התוכנית בתיאום עם משרדו. בינתיים הגיש שטייניץ לממשלה ערר על התמיכה לפני שבועיים של ועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק לסבסוד משכנתאות. הערר של שטייניץ נועד להביא לדיון בהצעת החוק אם האוצר ומשרד השיכון לא יגיעו להסכמה. עדיין לא נקבע מועד לדיון בממשלה בערר.

שטייניץ הסביר כי עלות מהוונת של הצעת החוק ב-2011-2012 היא 2.2 מיליארד שקל. לדברי שטייניץ, "בנוסף לעלות הגבוהה, יישום הצעת החוק יגרום לכך שתקציב משרד השיכון יהיה קשיח ולא תהיה יכולת לממשלה לשנות את סדרי העדיפויות בתקציב, מאחר שלקיחת המשכנתא על סמך התחייבות המדינה לסבסד את הריבית תיהפך לזכות מוקנית שלא יהיה ניתן לבטלה משיקולים משפטיים".

שטייניץ הוסיף כי אם הצעת החוק תתקבל, אז ראשי רשויות ינסו לצרף את יישובם לרשימת היישובים שייהנו מההטבה - דבר שיגדיל משמעותית את ההוצאה האקטוארית למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully