וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: שתי ועדות לדו"ח ששינסקי - ביזיון לכנסת

צבי זרחיה

16.1.2011 / 13:01

ועדת הכספים תדון בהמלצות מחר ב-10:00; הדיון בוועדת הכלכלה ייערך ב-13:00

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), פנה הבוקר ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), וליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), בדרישה שלא לקיים מחר שני דיונים נפרדים של שתי הוועדות בהמלצות דו"ח ששינסקי. ועדת הכספים תדון בהמלצות מחר ב-10:00 והדיון בוועדת הכלכלה ייערך ב-13:00 - זאת אף שהממשלה בשלב זה לא ביקשה מהכנסת לאשר את ההמלצות.

ריבלין שיגר בצהרייים מכתב אל שני היו"רים והתריע כי "קיום הדיון בשתי הוועדות אינו מתקבל על הדעת. אין ראוי כי שתי ועדות הכנסת יקיימו דיונים בסוגיה זהה, תוך הטרחתם של הגורמים הרלוונטיים לדיון באותם עניינים ממש, ויוציאו מתחת ידה של הכנסת שתי החלטות שונות של הכנסת. הדבר אינו יוצר רק כפילות דיונים מיותרת, אלא מהווה סכנה חמורה לביזיון הכנסת".

לדברי ריבלין, "אמנם נכון, כי סוגיית תמלוגי הגז והנפט היא נושא מורכב, שבו ישנם היבטים מיסויים המסורים לסמכותה של ועדת הכספים וכן היבטים של זיכיונות המסורים לוועדת כלכלה. ואולם, לצערי הדבר מתקבל בציבור כתחרות ומאבק בין וועדות הכנסת, ומסב נזק כבד לתדמיתה של הכנסת ולתוקף החלטותיה".

ריבלין סבור כי "יש להקים ועדה משותפת לוועדות הכלכלה והכספים לצורך דיון בסוגיית תמלוגי הגז. ואולם, עד להכרעה באשר לזהות הוועדה, אבקש כי תימנעו לקיים מחר את הדיונים האמורים, ונוכח העובדה כי מדובר בשלב מקדמי יחסית, ואף הממשלה טרם קיימה דיון בהמלצות אלו".

הדיון בועדת הכספים יהיה פתוח ובו ישתתפו הלוביסטים של 5 משרדים המייצגים את חבורת הגז. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אומנם התכוון למנוע את השתתפותם בדיון של הלוביסטים אבל לדבריו בדיקה בתקנון גילתה שאין למנוע את כניסתם אלא אם הדיון יוכרז כדיון סגור. גפני החליט כי הדיון לא יהיה סגור מאחר שמדובר בנושא ציבורי מהמדרגה הראשונה.

בכנסת מעריכים כי לדיון יגיע מספר רב של לוביסטים כדי ללחוץ על חברי הכנסת להתנגד להמלצות ששינסקי. בדיון מחר בוועדת הכספים לא תתקיים הצבעה מאחר שבקואליציה ובמשרד האוצר ממתינים להכרעתו בעניין של ראש הממשלה בנימין נתניהו. רק לאחר החלטת נתניהו תדון הממשלה בהצעתו, ואחר כך תגיש הצעה לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully