וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעבוד: ירידה במספר המשרות הפנויות

ואדים סבידרסקי

16.1.2011 / 15:15

שיפור נוסף בתעסוקה? לפי נתוני הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות ירד בדצמבר ב-2%. המשרה הנדרשת ביותר באוקטובר-דצמבר 2010: עובדי מכירות המהווים 6.6% מכלל המועסקים בישראל

ירידה של 2% נרשמה במספר המשרות הפנויות במגזר העסקי בדצמבר 2010 לעומת החודש הקודם, אז הסתכם המספר בכ-56.9 אלף. שיעור המשרות הפנויות מסך המשרות המאוישות והפנויות ירד בהתאם מ-2.6% ל-2.5% - כך עולה מנתוני סקר משרות פנויות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עם זאת, מספר המשרות הפנויות בחודש האחרון היה גדול בכ-57% ממספר המשרות הפנויות בדצמבר אשתקד.

כמו כן, מציינים בלמ"ס כי בחודשים אוקטובר-דצמבר 2010 המשרה הנחוצה ביותר היתה לעובדי מכירות (סוכני מכירות, יועצי מכירות, מוכרים וזבנים בחנויות ובתי כלבו) - כ-6,390 משרות פנויות בממוצע, שהן מהוות כעשירית מכלל המשרות הפנויות בחודשים אלה. זאת בשעה שהמועסקים במשלחי היד האלה מהווים 6.6% מכלל המועסקים במשק.

סקר משרות פנויות תוכנן והוצא לפועל על ידי הלמ"ס החל ממאי 2009 בעקבות הצטרפותה של ישראל לארגון ה-oecd, כחלק מסדרת האינדיקאטורים השוטפים המשמשים לאבחון מצב המשק. עם זאת, בלמ"ס מגדירים את המועסקים כעובדים שעבדו לפחות שעה אחת בחודש הקובע בעבודה כלשהי תמורת שכר, רווח או תמורה אחרת, כלומר נתונים על מועסקים במשרה מלאה יכולים להיות שונים במעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully