וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאמה וגפני התקפלו - הדיונים על תמלוגי הגז נדחו

16.1.2011 / 14:55

לאחר שהאשים את ועדות הכלכלה והכספים בביזיון הכנסת בשל כפל הדיונים על מסקנות ועדת ששינסקי, החליט יו"ר הכנסת עם ראשי הוועדות על דחיית הדיונים במטרה להקים ועדה משותפת לנושא

יו"ר הכנסת ראובן רבלין סיכם בצהריים (ראשון) עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן, כי הדיונים שנועדו להתקיים מחר בשתי הוועדות בנושא תמלוגי הגז ומסקנות ועידת ששינסקי – בוטלו, עד להגעה להסכם שימנע את חילוק הדיונים לשתי ועדות שיעסקו באותו הנושא.

על פי הסיכום שנקבע, השלושה ידונו בימים הקרובים במטרה להגיע להסכמה על הקמת ועדה משותפת לבחינת המסקנות במגזר הגז והנפט בישראל.

כזכור, רבלין שיגר בצהרייים מכתב אל שני היו"רים בו כתב כי "קיום הדיון בשתי הוועדות אינו מתקבל על הדעת. אין ראוי כי שתי ועדות הכנסת יקיימו דיונים בסוגיה זהה, תוך הטרחתם של הגורמים הרלוונטיים לדיון באותם עניינים ממש, ויוציאו מתחת ידה של הכנסת שתי החלטות שונות של הכנסת. הדבר אינו יוצר רק כפילות דיונים מיותרת, אלא מהווה סכנה חמורה לביזיון הכנסת".

לדבריו, "אמנם נכון, כי סוגיית תמלוגי הגז והנפט היא נושא מורכב, שבו ישנם היבטים מיסויים המסורים לסמכותה של ועדת הכספים וכן היבטים של זיכיונות המסורים לוועדת כלכלה. ואולם, לצערי הדבר מתקבל בציבור כתחרות ומאבק בין וועדות הכנסת, ומסב נזק כבד לתדמיתה של הכנסת ולתוקף החלטותיה".

בדיונים שהיו אמורים להיערך מחר וכעת כאמור, נדחו, היה על הוועדות לבחון את מסקנות וועדת ששינסקי באשר לגובה המיסוי שיש להטיל על תגליות הגז והנפט בישראל. לפי מסקנות הוועדה, שפורסמו לפני כשבוע וחצי, הומלץ להטיל מס כולל על התגליות בגובה שנע בין 50%-62% ובהתאם למגבלות כמו החזר השקעה ראשונית וכדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully