וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך! 2011 השנה של מחפשי העבודה

משה ויצמן

16.1.2011 / 16:00

איך ייראה שוק התעסקה בשנה הקרובה? למשה ויצמן אין ספק כי 2011 היא שעתם הגדולה של המועמדים, שיוכלו לשפר את תנאי העסקתם, לבסס את מעמדם וליצור נתיבי קידום לקריירה

שנת 2011 החלה לא מכבר, אך כבר היום ניתן לקבוע כי זו תהיה שנתם של המועמדים מחפשי העבודה ובעקבות זאת - שנה מאתגרת מאוד עבור המעסיקים וחברות ההשמה באיתור מועמדים אלו למשרות השונות ובתחרות הולכת וגדלה על כל מועמד.

עוברים לצמיחה

נתוני הביקושים לעובדים מראים בבירור כי ב-2010 חל מעבר משנת משבר (2009) לשנת צמיחה (2011), דבר הבא לידי ביטוי בהיקף משרות גדול יותר ובהיצע מועמדים קטן יותר. המעסיקים חזרו להיקף הגיוסים הרגיל טרם המשבר, תקנים מולאו ונוספו חדשים. כל אלה ביחד מביאים לעליה מסיבית בכמות המשרות המוצעות. בנוסף לכך, ככל שהצמיחה במשק עולה, אחוזי האבטלה יורדים: על פי נתוני הלמ"ס כיום שיעור האבטלה עומד על 6.6% לעומת 7.3% בתחילת 2010. לכן, נוצר מצב בו ישנם פחות מועמדים פוטנציאלים על כל משרה.

כך למשל, בתחום הסלולר ניתן כבר להרגיש בביקושים גדולים מאוד לעובדים במוקדי השירות, השימור והמכירה. מדוע?
ראשית, תקנות שירות הלקוחות החדשות שהנחית משרד התקשורת על חברות הסלולר מעמידות סטנדרטים גבוהים ומחמירים. שנית, הורדת מחירי הקישוריות וכניסתם הצפויה של המפעילים הוירטואליים לשוק הסלולר במהלך 2011. כל אלו מאלצים את חברות הסלולר הגדולות להגדיל משמעותית את היקף העובדים במוקדי השירות, התמיכה ושימור הלקוחות. נוסיף אליהם את התחלופה הגבוהה המאפיינת את תחום שירות הלקוחות ממילא, והתוצאה ברורה: כבר ב-2010 ראינו עליה בהיקף של 25% בביקוש לעובדים בתחום שירות הלקוחות לעומת 2009, וזוהי רק ההתחלה.

דוגמא נוספת: בתחום הפיננסי ראינו כי בשנת 2010 חל גידול בביקוש לעובדים כתוצאה ישירה מהיציאה מהמשבר בכלל והשוק הפיננסי בפרט: חלה התעוררות בבורסה, אנשים חזרו להשקיע כספים, מוקדי השירות של הגופים הפיננסיים עמוסים יותר ולכן הביקוש לעובדים גדל. כמו כן פעילות הבנקים, בתי ההשקעות וחברות הביטוח אל מול לקוחות הקצה שלהם גדלה באופן מסיבי. התוצאה גם כאן דומה: עליה של 21% בביקוש לעובדים בתחום זה ב-2010 לעומת השנה הקודמת וצפי לגידול נוסף ב- 2011.

מגמה השואפת לאיכות

ניתן למצוא דוגמאות כאלה במגוון תחומים נוספים: לוגיסטיקה, תעשייה, הנדסה, אדמיניסטרציה ועוד.

מגמות אלו מובילות את המשק למצב בו מעסיקים ישלמו יותר למועמדים טובים ואיכותיים, ישפרו תנאים ויעשו מאמץ גדול יותר לשמר את העובדים שלהם, שבין היתר יהיו חשופים יותר ויותר למגוון רחב של הצעות עבודה בתנאים משופרים. מחלקות משאבי האנוש בארגונים יצטרכו להיות יצירתיות מאוד בטיפול בעובדים, בשימורם וביצירת מסלולי קידום פנים ארגוניים.

טיפ קטן למעסיקים: בסקר שערכנו במחצית 2010 נמצא, כי ל-38.2% מהעובדים הנושאים החשובים ביותר בעבודה הוא שכר ותנאים נלווים. ל-35.9% חשובים מאוד העניין והאתגר המקצועי ול-19.5% חשובים יחסי האנוש במקום העבודה.

המעסיקים היום מבינים כי המגמה בשוק התעסוקה התהפכה בשנתיים האחרונות וכי מעתה עליהם לנקוט בפעולות יזומות ואגרסיביות יותר באיתור מועמדים איכותיים.

עשרות אלפי משרות ממתינות מידי חודש למחפשי העבודה ואין ספק כי 2011 היא שעתם הגדולה של המועמדים. מי מהם שישכילו להבין זאת ולנתב את עצמם לאותן משרות בהן יש להם ערך מוסף ויתרון על מועמדים אחרים – יוכלו לשפר את תנאי העסקתם, לבסס את מעמדם בהיבט המקצועי וליצור נתיבי קידום לקריירה שלהם.


*הכותב הוא מנכ"ל חברת ההשמה, "עתיד השמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully