וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק, עייני ושטייניץ יודיעו השבוע: תעש תמוזג לרפאל

אורה קורן

17.1.2011 / 11:10

לפי מקורבים למגעים שר הביטחון, יו"ר ההסתדרות ושר האוצר צפויים להודיע ביום חמישי הקרוב על ההחלטה למזג את תעש עם רפאל. "האיתנות הפיננסית של תעש היא משקולת"

שר האוצר, יובל שטייניץ, שר הביטחון, אהוד ברק ויו"ר ההסתדרות, עופר עייני צפויים להודיע ביום חמישי על החלטתם למזג את תעש עם רפאל, כך מסרו מקורבים למגעים. לדבריהם, לאחר ההחלטה על המיזוג יחלו דיונים על תנאי המיזוג, בו תתבקש ההסתדרות להסכים לתנאים פחות טובים לעובדים לעומת החלופה של הפרטה, שנבחנה בשנים האחרונות.

ההכרעה על מיזוג עם רפאל ולא עם התעשייה האוירית (תע"א) התקבלה בעיקר על רקע האיתנות הפיננסית של רפאל, הגבוהה מזו של תע"א. "האיתנות הפיננסית של תעש היא משקולת", ציינו המקורבים. "נבדק מי יכול לשאת בנטל הפיננסי טוב יותר, והוחלט חד משמעית שזו רפאל, שאיתנותה הפיננסית הרבה יותר חזקה בהיבטים של תזרים מזומנים, רווחיות ונכסים פיננסים. בנוסף, לתעשייה האוירית ישנן אמות מידה פיננסיות שהיא צריכה לעמוד בהן מול הבנקים, בהן לא לרדת מיחס של בערך 20% הון עצמי למאזן, והיא בקושי נמצאת שם", הוסיפו.

גם נושא עלות שכר ויחסי עבודה נבחן, בו התבררה עדיפות לרפאל. ברפאל כמה הסכמי עבודה וניתן להוסיף את זה של תעש ללא עלויות. מנגד, בתע"א הסכם עבודה אחד, וצירוף עובדי תעש עלול היה לעלות לצירופם להסכם העבודה של תע,א שתנאיו טובים יותר.

ים - יבשה

נושא שלישי הוא תחום הסינרגיות בו נקבע, כי הן גבוהות יותר בין תעש לרפאל. שתי החברות פעילות בעיקר בתחום היבשתי ואילו תע"א בעיקר בתחום האוירי. לטענות תע"א, לפיהן תהפוך רפאל למונופול בתחום ההנעה הרקטית, משיבים במשרד הביטחון, כי הרגולטור יוודא שרפאל לא תנצל מעמד זה לרעה במכירת מנועי טילים לתע"א.

מיזוג תעש לתעשייה בטחונית ממשלתית אחרת היא פשרה בין משרד האוצר, שרצה למכור את תעש לעייני, שהציע את המיזוג. עתה מצפים במשרד האוצר, כי התנאים המשופרים שהוצעו לעובדים במהלך שיחות ההפרטה ימותנו, נוכח התפשרות הממשלה על מיזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully