וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: מחירי הביצים בפיקוח עולים

ועדת המחירים של משרדי החקלאות והאוצר הודיעה על עליית מחירי הביצים, לאחר שנה וחצי בה נותרו על כנם. ממחר נשלם תוספת של 75-85 אגורות לאריזה, בהתאם לגודל הביצים

לאחר שנה וחצי של מחירים קבועים, אושר היום (שני) עדכון למחירי הביצים שבפיקוח בשיעור ממוצע של 6.8%, אשר ייכנס לתוקפו מחר, בהתאם להמלצת ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר לשרי הממשלה.

ההמלצה התקבלה בהתאם לנוהל הקבוע בדבר עדכון המחירים ובהתבסס על השינויים שחלו בעלויות הייצור מאז העדכון הקודם של מחירי מוצרי חלב והביצים, שהיו לפני שנה וחצי, ביוני 2009. השרים שטייניץ ושמחון אימצו את המלצת ועדת המחירים וחתמו על הצו.

מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח מתעדכנים פעם בשנה או בעקבות התייקרות או הוזלה מצטברת של סך עלות הייצור הסיטונאית בשיעור של 3%, המוקדם מבין השניים. הפעם, כאמור, עלו המחירים לאחר תקופה ארוכה שנותרו על כנם.

לפי עדכון המחירים, אריזות סגורה של 12 ביצים בגודל XL למשל, תעלה החל ממחר 75 אגורות יותר, מחיר אריזת ביצים גדולה (L) תעלה 85 אגורות יותר וכן מחירה של אריזת 12 ביצים בגודל בינוני תעלה 85 אגורות יותר.

לדברי סמנכ"ל אסטרטגיה וכלכלה והמפקח על המחירים במשרד החקלאות, אורי צוק-בר: "המחירים החדשים מביאים לידי ביטוי את עליית מחירי תשומות הייצור של מוצרים אלו שחלה בתקופה האחרונה, ובעיקר את העלייה במחירי המספוא המשמשים להזנת בעלי חיים. על פי התחשיב המחיר למגדלים עלה בכ-6% מאז העדכון האחרון בשל עליית מחירי התשומות, והמחיר למשווקים עלה אף הוא בכ-9% בשל התייקרות אריזות הביצים. סה"כ העלייה המחושבת על פי נוסחת העדכון הביאה לעדכון מחיר של 6.8% בממוצע (7.6% במקטע הקמעונאי ו-4.9% במקטע המוסדי). המדובר בתוספת של 75–85 אגורות לאריזת ביצים (בהתאם לגודל)".

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully