וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישת ברק תאפשר למסקנות ששינסקי לעבור?

צבי זרחיה

17.1.2011 / 14:03

גורמים בכירים בקואליציה העריכו כי פרישתם של ברק ו-4 הח"כים הנוספים ממפלגת העבודה יחזקו את הקואליציה והממשלה ויאפשרו לה להעביר את המלצות ועדת ששינסקי

שר הביטחון אהוד ברק הודיע על פרישתו ממפלגת העבודה, אבל הוא לא מתנתק מחובותיה. ברק וחברי סיעת עצמאות יצטרכו לשאת בחלק מחובותיה של מפלגת העבודה הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים לפי חלקם היחסי בסיעה.

בכנסת מעריכים כי יתנהל מאבק בין מפלגת העבודה לבין הסיעה החדשה עצמאות בסוגיית חלוקת החובות בין הצדדים ולא מן הנמנע שהוא יגיע לערכאות משפטיות.

סיעת עצמאות של אהוד ברק תזכה למימון מפלגות חודשי מהכנסת בסך של 390 אלף שקל. מדובר במימון חודשי של 65 אלף שקל לכל חבר כנסת ועוד מימון קבוע של 65 אלף שקל בגין היותה סיעה עצמאית. כמו כן, הסיעה החדשה תקבל מימון מהכנסת להעסקת מנהל סיעה.

לצורך קבלת מימון המפלגות הסיעה החדשה להקים מפלגה, לאחר שהליכי המפלגה יאושרו היא תזכה למימון מפלגות מהכנסת. המימון יינתן לה רק החל מסוף פברואר 2011 בתום שנתיים לכהונת הכנסת. לפי חוק שהתקבל בעבר בכנסת סיעה המתפלגת מסיעה אחרת יכולה לקבל מימון מפלגות רק בתום שנתיים ממועד כינון הכנסת.

מה הפילוג יביא?

גורמים בכירים בקואליציה העריכו כי פרישתם של ברק ו-4 ח"כים נוספים ממפלגת העבודה יחזקו את הקואליציה והממשלה ויאפשרו לה להעביר את המלצות ועדת ששינסקי. בחודשים האחרונים הפעילו יצחק תשובה, הבעלים של חברת דלק (-0.63% , 1419.0), וחברות הגז לחצים כבדים על השרים וחברי הכנסת להתנגד להמלצות ששינסקי. כפי שנחשף ב-TheMarker, תשובה אף נפגש עם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר. בכנסת אומרים כי אם בן אליעזר, אבישי ברוורמן, ויצחק הרצוג יפרשו מהממשלה יקל על נתניהו לגייס רוב בממשלה בעד המלצות ששינסקי גם בלעדי השרים הללו.

לפי הערכות, בעקבות הפילוג במפלגת העבודה לא מן הנמנע שיבוצעו שינויים פרסונלים בוועדות הכספים והכלכלה. למפלגת עבודה 2 נציגים בוועדת הכספים: שלי יחימוביץ' וראלב מג'אדלה ונציג אחד בוועדת הכלכלה - ח"כ עמיר פרץ. סיעת עצמאות תתבע נציג אחד בוועדת הכספים עבור ח"כ עינת וילף, ובכך יוכל נתניהו להגדיל את הרוב בוועדת הכספים בעד ההמלצות של ששינסקי לאחר שח"כ מג'דללה הביע בשיחות פנימית רצון לשנות את המלצות ששינסקי. יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד) אמר כי מפלגת העבודה והסיעה החדשה יצטרכו לתאם ביניהם את חלוקת המקומות בוועדות הכנסת. לדבריו, אם לא יעשו זאת לבדן - תכונס ועדת הכנסת לדיון בחלוקת המושבים בוועדות הכנסת בעקבות המצב החדש שנוצר. במקרה כזה, אומרים בליכוד, תפעל הקואליציה להקטין את כוחם של הח"כים ממפלגת העבודה במיוחד בוועדת הכספים והכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully