וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לשיבושים בתנועת האוטובוסים בצפון

אבי בר-אלי

18.1.2011 / 8:40

סכסוך פנימי בקואופרטיב אגד: מחוז הצפון מאיים בפילוג בגין החלטה כי קווי הגליל המערבי יהיו הבאים שיופרטו. עקב כך, גובר החשש לשיבושים בנהריה, עכו, שפרעם ובקווים מהצפון לחיפה

חשש לשיבושים בתנועת האוטובוסים בצפון בעקבות סכסוך פנימי שפרץ אתמול בקואופרטיב אגד. הסכסוך מאיים על הקווים בנהריה, עכו, שפרעם והיישובים הסמוכים, וכן על הקווים שבין יישובים אלה לחיפה. לסכסוך מתלווה איום בפילוג פנימי באגד בעקבות החלטת מזכירות הקואופרטיב אתמול לאפשר למשרד התחבורה להפריט את קווי האוטובוסים באשכול הגליל המערבי - במקום את אשכול הנגב הצפוני.

"נעשה כאן מחטף פוליטי שבו מכרו את הצפון", אמר אתמול מנהל מחוז חיפה והצפון באגד, שמעון גולדברג. "מדובר ב-130 נהגים שחלקם יפוטרו, וחלקם האחר ידרשו לעבור למרכז ובהם גם נהגים דרוזים למשל, הכבולים לעבודה באזור מגוריהם, ולא יוכלו לעבור לרב-קומות בחיפה. הוועד לא הורה על נקיטת עיצומים, אבל שמענו נהגים שמדברים על כך שמכרו אותם והודיעו כי לא יתייצבו לעבודה. אנו משתדלים לשמור על קור רוח, אבל לא בטוח שנצליח לתת מענה על החוסר שייווצר בעקבות גל האמוציות".

בתוך כך, פנה אתמול אגד צפון לעו"ד אלי זוהר ממשרד זליגמן ושות', בבקשה לייצגו בעתירה שתוגש בימים הקרובים לבית המשפט נגד מזכירות אגד ומשרד התחבורה. במסגרת הסכם התחרות החדש שעליו חתמה הממשלה עם אגד לפני חצי שנה, סוכם כי אגד יוציא נתח נוסף של 17% מפעילותו לידי חברות התחבורה הציבורית הפרטיות עד 2015, לא יורשה להתמודד במכרזים להפעלת קווי אוטובוסים, וישאר בסוף ההליך עם נתח של כ-35%-40% בשוק התחבורה הציבורית בישראל.

הליך ההפרטה עורר תסיסה רבה באגד בעקבות הוויתור על הפעילות שנדרש בקרב שלושת מחוזותיו העיקריים: צפון, מרכז (ירושלים) ודרום. לטענת אנשי מחוז חיפה והצפון, הובטח להם כי האשכול הבא שיוצא מן הקואופרטיב יהיה מן הדרום - ומשום כך ויתר המחוז על התמודדות במכרז להפעלת המטרונית בחיפה. במכרז זה זכתה אשתקד חברת דן, בעוד שאגד איבדה 3%-4% מפעילותה הארצית, על חשבון המחוז הצפוני.

מחוז חיפה והצפון מחזיק בנתח של 26% מפעילות אגד בישראל לעומת 40% בדרום ו-34% בירושלים ובמרכז. במחוז הצפוני מועסקים 1,400 חברי אגד ועובדים בו כ-25% מכוח האדם בחברה.

מאגד נמסר בתגובה: "מסירת אשכול הנגב תגרום לאבטלה מוחלטת של כל העובדים במרחב, כי אי אפשר לנייד אותם לשיבוץ בסניפים אחרים במרכז וכן לפגיעה ביכולת הלוגיסטית של אגד לסייע לאוטובוסים לאילת. אנשי סניף נהריה-עכו יכולים למצוא חלופות תעסוקה נוחות בסביביתם. אזור הצפון נפגע פחות מחלקו היחסי בתמונת קווי השירות הארצית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully