וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד מחסני חשמל: איימה על עובדים

הסתדרות העובדים הגישה תביעה תקדימית כנגד רשת מחסני חשמל על סך 3 מיליון שקל בגין איומים והשפלות שהופעלו, לפי כתב התביעה, על חברי ועד העובדים לחיסול התארגנותם

הסתדרות העובדים הגישה היום (שלישי) תביעה תקדימית בבית הדין האזורי לעבודה כנגד רשת "מחסני חשמל", על סך 3 מיליון שקל, בגין פגיעה בחופש ההתארגנות של עובדי הרשת. בתביעה, המתמקדת באופן אישי בסמנכ"ל הרשת, סמי לוי, מואשמת הנהלת הרשת בנקיטה ב"איומים, השפלות, ניסיונות לחיסול ההתארגנות במחיר של קידום בעבודה למי שיזם אותה, שידול לדבר עבירה ואיומים בתביעות סרק אישיות נגד ועד העובדים".

כאמור, מדובר בתביעה תקדימית שכן זו הפעם הראשונה שההסתדרות מגישה תביעה לפיצוי כספי נגד מעסיק שפגע בחופש ההתארגנות, תוך שימוש בתיקון החקיקה שיזמה בשנת 2009. על-פי התיקון ניתן לתבוע מעסיק על פגיעה בחופש ההתארגנות, ללא צורך בהוכחת נזק, בסכום של עד 200 אלף שקל לפגיעה בודדת.

עובדי רשת "מחסני חשמל" התאגדו בהסתדרות לפני כחודשיים, אז שלח יו"ר אגף התאגדות עובדים בהסתדרות, שי תקן, מכתב להנהלת הרשת ובו הודיע כי בתור הארגון היציג של העובדים מבקשת ההסתדרות לפתוח במו"מ על הסכם קיבוצי להסדרת תנאי העסקת העובדים כפי שנקבע בחוק. אולם לדברי ההסתדרות, ההנהלה מצידה סירבה לפתוח במו"מ ולהכיר בוועד ובהסתדרות.

לפי כתב התביעה עולה, כי ההנהלה הגדילה לעשות והפעילה לחצים על העובדים כדי לטרפד את ההתאגדות בניגוד לחוק. בהסתדרות ציינו כי כל פעולות הלחץ שהפעילה ההנהלה מתועדות בהקלטות שיחות טלפון שערך סמי לוי עם עובדים ובתצהירים של העובדים שנמסרו לבית-הדין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מצפצפים על החוק"

כך, עולה מהתביעה כי במסגרת פעולות ההנהלה, הציע לוי ליו"ר ועד הפעולה, תומר כובשי, לשרוף יחד את טפסי ההצטרפות של העובדים תמורת קידום אישי. כשהבין שכובשי לא נענה להצעה, איים לוי על הרעת תנאי עבודתו ברשת, תוך שהוא מציין כי "זו החלטה שלך אם אתה דואג לילדים שלך".

עוד עולה מהתביעה, כי במקביל ערך הסמנכ"ל, יחד עם מנהלים נוספים, סיורים בסניפים ואיים על העובדים כדי שיבטלו את חברותם בהסתדרות. הגדילה לעשות הנהלת סניף באר שבע, אשר שלחה למנכ"ל דיווח בכתב בדבר "התקדמות הביטולים. לטענת ההסתדרות מדובר בראיה חותכת על מעורבותה של הנהלת הרשת, על כל דרגיה, בסיכול ההתארגנות.

כמו כן נטען בכתב התביעה, כי בכדי להעצים את האיום וההפחדה נשלחו מכתבי איום בתביעת לשון הרע, עם שליח במסירה אישית, לבתיהם הפרטיים של חברי הוועד. הרשת דרשה כי כל אחד מחברי ועד הפעולה יודיע בפומבי באמצעי התקשורת, בין השאר, כי הוא אינו חבר בארגון עובדים יציג בחברה וכי לא ננקטה נגד העובדים כל פעולה וכי עבודתם נמשכה ללא פגע.

יו"ר אגף התאגדות עובדים, שי תקן, אמר בעקבות התביעה כי "לצערי הרב הגענו למצב שבשל חומרת הדברים, המתועדים בהקלטות ובתצהירים חד משמעיים, עלינו להגיש תביעה נגד הרשת. כשתיקנו את החוק בעסקת החבילה קיווינו שמעסיקים יבינו את המסר ויאפשרו לעובדים לממש את זכותם להתארגן. אולם לצערנו הרב במחסני חשמל בחרו לצפצף על החוק".

מאלקטרה מוצרי צריכה נמסר בתגובה: "טרם התקבל כתב התביעה במשרדי החברה לכשיתקבל נלמד אותו ונגיב בערכאות המקובלות. אלקטרה מוצרי צריכה הינה חברה שומרת חוק המכבדת ומעריכה את עובדיה, ומציבה אותם בראש סולם עדיפויותיה".

עו"ד סיגל פעיל ממשרד אריאל שמר ושות' המייצגים את אלקטרה מסרה בתגובה: "המדובר על מהומה רבה על לא מאומה, ובניסיון לנצל לרעה הליכים משפטיים. בניגוד לנטען, אין המדובר בהתארגנות משום סוג, לא בהתאם לחוקי העבודה ואף לא בהתאם לכללים הקבועים לכך. המדובר בקבוצת עובדים קטנה באחת ממחלקות החברה, שעד כה לא ברור על מה היא מלינה ומה מבוקשה לעצמה. פעולתה של ההסתדרות כאן, הפונה לאמצעי התקשורת תחילה ורק לאחר מכן לערכאות ולמעסיק נועדה לנסות ולחפות על ואקום משפטי ועל היעדר כל טענה או עילה של ממש כנגד החברה. אנו מצטערים על ניסיונה של ההסתדרות להפעיל לחץ ציבורי ותקשורתי במקום לבצע את הוראות החוק ולעמוד בכלליו הידועים לה. אנחנו נגיב לביהמ"ש לכשנקבל את כתב התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully