וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לנדאו רומז על קשר בין ששינסקי לעסקה המצרית

18.1.2011 / 17:20

שר התשתיות, אשר נכח בהרמת כוסית בנוכחות בכירי החברה לישראל, אמר "חבל שיש איזו ועדה שאיזה פרופסור יושב בראשה, שדווקא בתקופתה נחתם הסכם עם ספק לא ישראלי"

זמן קצר לפני הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו בדבר מסקנות ועדת ששינסקי, נפגשים המתנגדים למסקנות - שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו ומנכ"ל החברה לישראל (1.32% , 452000.0) ניר גלעד. עילת המפגש היא "הרמת כוסית לכבוד הסגירה הפיננסית למימון תחנת הכוח O.P.C במישור רותם", אותה מקיים השר. בפגישה אמר גלעד כי החברה לישראל העבירה לפני מספר ימים את מסמכי רכש הגז הטבעי לשותפות תמר לסיכום עד ה-1 בפברואר. "יש חשיבות לסיום התהליכים מהרה כדי שנוכל לנצל את הגז הכחול-לבן. עשינו פיצול של ההסכם לטובת EMG המצרית - ואנו ממתינים לתשובת תמר". O.P.C, שבבעלות החברה לישראל (80%) וקבוצת ואוליה ישראל (20%), מתעתדת להקים תחנת כוח בהספק 470 מגה-ואט במישור רותם שבנגב בהשקעה של כשני מיליארד שקל. זאת במסגרת המכרז שבו זכתה ב-2003 להקמת התחנה עבור חברת החשמל. בשבוע שעבר חתמה O.P.C על הסגירה הפיננסית עם בנק לאומי וקונסורציום מוסדיים.

"נשקיע 8 מיליארד שקל בתחום האנרגיה בישראל במהלך השנים הבאות - אך אנו מוטרדים מאורך הזמן הבלתי סביר שחלף מאז פרסום המכרז בתחילת שנות האלפיים, והמכשולים שבדרך", אמר גלעד. "נהיה חלק מתוכנית החירום במשק. נפעיל את התחנה בסוף 2012, ואנו מאמינים שנהיה התחנה הגדולה במשק. ואולם סבך הבירוקרטיה מעכב את השגת הקרקע לתחנה נוספת, שנוכל להתחיל את פעילותה כבר בתחילת 2013".

בפגישה חזר גלעד על הצורך של החברה לקבל גז טבעי בזמן הקרוב, צורך אשר הביא אותם לפצל את תצרוכת הגז לספקים שונים. וזאת לאחר שכבר סיכמה עקרונית על רכישת הגז הדרוש לה משותפות תמר. הקבוצה הודיעה לפני כחודש על כך שחתמה על הסכם לרכישת גז טבעי בהיקף 1.4 BCM מספקית הגז המצרית תמורת 3.2 עד 4.3 מיליארד דולר. זאת, מתוך נפח גז כולל של 2.9 BCM הדרוש לקבוצה. את היתרה הותירה הקבוצה פתוחה למימוש מול שותפות תמר - במידה שיגישו לוחות זמנים ומחיר קבוע לאספקת הגז מן המאגר בתוך תקופה נקובה.

לנדאו אמר כי "הייתי רוצה לראות איך קונים יותר גז מהספקים המקומיים. אסור לי לומר - אבל אני לא צמחוני. חבל שיש איזו ועדה שאיזה פרופסור יושב בראשה, שדווקא בתקופתה נחתם הסכם עם ספק לא ישראלי, ונגרם הפסד של 1.5 מיליארד שקל למשק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully