וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נחתם בעליות

יעל פטר

18.1.2011 / 23:19

דאו ג'ונס הוסיף 0.4%; אפל ירדה בכ-2.2% על רקע הודעת סטיב ג'ובס. סיטי איבדה 6% על רקע פרסום הדו"חות; טבע מוסיפה 0.2%

יום המסחר בוול סטריט שנפתח במגמה מעורבת ועבר להתנהל בעליות שערים, נחתם לבסוף הלילה (שלישי) בעליות, על רקע פירסומי דו"חות סיטי, בציפייה לדו"חות יבמ ואפל וכן על רקע יציאתו לחופשת מחלה של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס.

דאו ג’ונס התחזק ב-0.4% ונחתם ברמה של 11,838 נקודות. נאסד"ק עלה בכ-0.4% לרמה של 2,766 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.1% לרמה של 1,295 נקודות.

מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה אפל, סטיב ג'ובס, הודיע כי הוא יוצא שוב לחופשת מחלה. במייל ששלח שלשום לעובדי אפל, ציין ג'ובס כי ימשיך לכהן כמנכ"ל אפל באופן רשמי ולהיות מעורב בהחלטות החברה, וכי טים קוק, סמנכ"ל התפעול בחברה, יחליפו בתפקידיו היומיומיים.

ענקית הפיננסים האמריקאית סיטי דיווחה היום על רווח רבעוני רביעי ברציפות. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הרביעי של 2010 ב-1.3 מיליארד דולר, 4 סנט למניה, וזאת בהשוואה להפסד של 7.6 מיליארד דולר (33 סנט למניה) ברבעון המקביל ב-2009. הכנסות סיטי לתקופה הסתכמו בכ-18.4 מיליארד דולר לעומת 5.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל. רווחי החברה ל-2010 הסתכמו ב-10.6 מיליארד דולר לעומת הפסד של 1.6 מיליארד אשתקד.

אמדוקס נמצאת במשא ומתן לרכישת מניות חברת הטכנולוגיה האמריקאית, טלקורדיה, במחיר שנע בין 1.5-1 מיליארד דולר - כך דיווח אתמול "וול סטריט ג'ורנל". חברות נוספות המתחרות על רכישת טלקורדיה הן אורקל ו-HP. בעלי השליטה בטלקורדיה, פרובינס אקוויטי פרטנרס וורבורג פינקוס, שכרו את קרדיט סוויס לניהול המגעים למכירה. טלקורדיה היא חברה פרטית המתמחה בפתרונות תוכנה לניהול רשתות ומערכות לתמיכה תפעולית.

חברת טבע הודיעה היום על פיטורי 200 מעובדיה במפעל מוצרי ההזרקה בעיר אירווין שבקליפורניה. הפיטורים ייכנסו לתוקף ב-6 בפברואר 2011. טבע הסבירה את הפיטורים בהפסקת פעילות הייצור וההפצה של מוצרי המפעל החל באפריל 2010.

גזרת המקרו העולמית

פעילות היצור באזור ניו יורק הואצה החודש, בעקבות עלייה ביצוא ובביקוש המקומי בארה"ב, כך עולה ממדד אמפייר סטייט של הבנק הפדרלי של ניו יורק. המדד עלה החודש לרמה של 11.9 נקודות, לעומת 9.9 נקודות בחודש דצמבר. העלייה היתה מתונה מתחזיות אנליסטים, אשר צפו כי המדד יעמוד על 12.5 נקודות בינואר. קריאה של המדד מעל לאפס מצביעה על התרחבות בפעילות הייצור בניו יורק, צפון ניו ג'רזי ודרום קונטיקט.

העלייה החדה במחירי המזון העולמי, שהובילה להפגנות אלימות באלג'יריה ותוניסיה, צפוייה להוביל לגידול שיא בחקלאות בארה"ב - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה דו"ח של משרד החקלאות האמריקאי. מחירי המזון עלו ב-25% בשנת 2010, לפי נתוני האו"ם. מדינות העולם הוציאו קרוב לטריליון דולר על יבוא מזון, כשמחירי המזון במדינות העניות ביותר עלו ב-20% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. בארה"ב, לעומת זאת, עלו מחירי המזון הקמעוניים ב-1.5% בלבד ב-2010, וצפויים לעלות ב-2% בלבד ב-2011. העלייה במחירי המזון צפוייה להביא את היצוא החקלאי מארה"ב לזינוק של 16% ב-2011, לרמת שיא של 126.5 מיליארד דולר, לפי תחזית של משרד החקלאות האמריקאי.

העלייה החדה במחיר הנפט מהווה סכנה משמעותית להתאוששותה של הכלכלה העולמית - כך הזהירה היום סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), שהעלתה את תחזית ביקוש הנפט שלה ל-2011 לאחר שההתאוששות הכלכלית העולמית הובילה לביקוש הגבוה ביותר לנפט מזה שלושה עשורים.

שרי האוצר של גוש היורו התחייבו לחזק את רשת הביטחון למדינות עתירות חובות, ורמזו כי אינם עומדים בפני לחצים מידיים לפעול להגבלת המשבר התקציבי בגוש. "בכוונתנו לשפר את רשתות הביטחון הפיננסיות הקיימות, כדי שלכוחות השוק לא יהיה ספק לגבי יכולתנו לפעול גם בתרחישים הלחוצים ביותר", אמר נציב הכלכלה והנושאים המוניטריים של האיחוד האירופי, אולי רן, לאחר פגישת שרי האוצר בבריסל אתמול.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully