וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעת בנק ישראל שלחה את הדולר מעלה

יעל פטר

19.1.2011 / 13:11

שער הדולר מתאושש? לאחר שבנק ישראל הטיל חובת דיווח על עסקות מט”ח גבוהות, הפגין המטבע האמריקאי התחזקות, של 0.5% מול שערו היציג והוא נסחר ברמה של 3.544 שקלים

הדולר מתחזק היום ב-0.5% מול שערו היציג, ונסחר ברמה של 3.544 שקלים לדולר. היורו אף הוא מתחזק ב-0.9% לרמה של 4.773 שקלים ליורו. בעולם מתחזק המטבע האירופי מול זה האמריקאי ב-0.5% ונסחר ברמה של 1.346 יורו לדולר.

ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל, אומר היום בהקשר לטיוטת ההוראה החדשה של בנק ישראל, לדיווח על עסקות גדולות במט"ח ובמק"מ, כי "זהו צעד מקדים להטלת מס רווחי הון או מס על כניסת הון לטווח קצר. ייתכן גם שמדובר בצעד הרתעתי בלבד, על מנת לגרום להקטנת הפעילות של זרים בשוק המק"מ, בו הם מנצלים את הפרשי הריבית לטווח קצר בין ישראל לארה"ב ואירופה".

"ייתכן גם שבנק ישראל פשוט רוצה שיהיה לו יותר מידע על עסקות אלה, כדי שיוכל לנתח בצורה טובה יותר את שוקי האג"ח והמט"ח. ככל הידוע היום, רוב ההשקעות של זרים בשוק המק"מ מגודרות מבחינת חשיפת המטבע (כלומר הזרים מרוויחים את הפער בין הפרשי הריבית ל-forward של שערי החליפין, מבלי לקחת פוזיציה על השקל, אך חלקן אינן מגודרות (ולכן משפיעות על שער החליפין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully