וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נובל אנרג'י קטנה מדי להתמודד עם לווייתן"

20.1.2011 / 9:15

מומחים בתחום האנרגיה סבורים כי נובל אנרג'י המפעילה את קידוח לווייתן אינה גדולה דיו לפעילות בסדר גודל זה. "זה כמו כלב שהצליח לתפוס את המכונית שהוא רדף אחריה"

נובל אנרג'י, חברת האנרגיה שמפעילה את קידוח לוויתן בים התיכון, עשוייה להיות חברה קטנה מדי מכדי לנהל בצורה טובה תגלית גז גדולה כמו לוויתן - כך אמרו מומחים בתחום האנרגיה למגזין "פורצ'ן".

"חברת נפט גדולה עשוייה לחוש יותר נוח בפעילות בסדר גודל כזה",אמר רוברט אטאי, שותף המתמחה בעסקות אנרגיה בחברת עו"ד האש בלאקוול. "זה כמו כלב שהצליח לתפוס את המכונית שהוא רדף אחריה".

חברה קטנה כמו נובל עלולה להיתקל במכשולים רבים ללא שתהיה לה העוצמה הפיננסית או הניסיון של חברות גדולות יותר. "לוויתן הוא התגלית הגדולה ביותר בהיסטוריה שלהם", אמר פיליפ וייס, אנליסט אנרגיה בכיר בארגוס ריסרץ'. לדבריו, התגלית תגביר ב-15%-20% את רמת התפוקה של נובל, שיעור עצום ביחס לגודלה.

אתגרים נוספים הם מחסור במתקן סמוך לניזול הגז - שכן גז טבעי מובל בצורה נוזלית. המתקן הקרוב ביותר במזרח התיכון נמצא בקטאר, ופותח על ידי אקסון מוביל במשך 10 שנים. לנובל יש גם לוח זמנים צפוף מאוד, והיא תצטרך לבצע השקעה גדולה מאוד של הון בישראל כדי לבנות את התשתית ליצא את הגז. הנחת צינור גז עלולה להיות בעייתית בגלל הסכסוך הבטחוני בין ישראל לשכנותיה.

עם זאת, כל האתגרים הללו לא יתבררו בשנה הקרובה, ונובל, שיש לה נכסים מבטיחים גם במערב אפריקה, תידרש להזרים מזומנים להשקעה בלוויתן בעוד 7-5 שנים, לדברי המגזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully