וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר הגיב להצהרת המלחמה של פישר בזינוק

ערן אזרן

20.1.2011 / 15:51

שער הדולר עלה כתגובה להודעת בנק ישראל להגבלת המשקיעים הזרים במט”ח והגיע לרמה של 3.6 שקלים - זינוק של 1.5%.גם היורו עלה והוסיף לערכו 2.2%

הדולר זינק היום ב-1.5% לשער של 3.5990 שקלים בעקבות הוראתו של בנק ישראל לחובת נזילות של 10% על כל עסקות מסוג פורווארד ומסוג סוופ שמבוצעות על ידי משקיעים זרים בשוק המט"ח. גם היורו זינק ב-1.8% כתוצאה מההוראה החדשה, ושערו היציג ננעל ברמה של 4.8587 שקלים. בסיכום שבועי, הדולר הוסיף לערכו קרוב ל-1% (0.009) בעוד שהיורו הוסיף לערכו 2.2%.

ההוראה של הבנק הגיעה לא יותר מ-30 שעות מאז הודיע על צו דיווח לעסקות גדולות בשוק המט"ח. ההוראה החדשה נועדה לצנן ולהגביל את פעילות המשקיעים הזרים בשוק המטבע הישראלי, והינה יוצאת דופן, בעיקר מתוקף העובדה שהיא תחול על משקיעים זרים בלבד, בעוד תושבי ישראל וחברות ישראליות יהיו פטורות ממנה.

בפועל, ההוראה תבוצע על ידי בנקים ישראלים ובנקים זרים הפועלים בישראל, והם אלה שיחויבו להחזיק נזילות של 10% בבנק המרכזי - בגין כל עסקות forward ועסקות swap המבוצעת בידי תושב חוץ. בבנק ישראל אמרו היום בתגובה כי ההוראה מיועדת להקטין את ההשפעה של עסקות אלה על השער של השקל מול שאר המטבעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully