וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי מצא רגע לפני גזר דינו: "חלומי הפך לסכין בלב"

הילה רז

20.1.2011 / 17:00

מנהל רשות המסים לשעבר ג'קי מצא שבר את זכות שתיקתו ופנה לשופט בדמעות, מבקש שיקל עליו את עונשו כדי להישאר קרוב למשפחה. "לא עשיתי דברים מתוך שחיתות, אולי מתוך תמימות"

בתום הטיעונים לעונש ולפני שנגזר דינו, פנה ג'קי מצא ששמר על שתיקה עד עתה לשופט, וסיפר את קורותיו בארבע השנים האחרונות. לדבריו, "היום הזה קשה לי ביותר. עוד יותר קשה לי לראות את אמא שלי ואת אשתי מבקשות לומר שהן נענשו מספיק, שאני נענשתי מספיק, המשפחה נענשה מספיק".

כשהוא פורץ בבכי המשיך מצא: "ארבע השנים האחרונות היו גיהנום עבורי, עבור הילדות שלי, אשתי והוריי. החיים שלי התהפכו. החלום שלי מגיל חמש שהוריי החלו לעבוד במס הכנסה, החלום לעבוד במס הכנסה, שדיברתי עליו בטקס הבר מצווה, להיות הבוס של הוריי, הפך להיות חלום בלהות. אותו חלום שרציתי להיות מנהל ברשות המסים, הפך לסכין בתוך הלב שהמינוי שלי הושג בשוחד".

מצא המשיך בעדותו: "המינוי שלי הוכתם כאילו לא היה מקצועי. העבירה הזו נמחקה והיא משנה לגזר הדין אבל הדברים הוכתמו בציבור. בלילות האחרונים אני משחזר את הצמתים האחרונים בחיי. כל החיים נאבקתי כדי להצליח ועשיתי זאת בשתי ידיים. הוריי התגרשו כשהייתי בן חודש. גדלתי בבית של מס הכנסה. כל החיים אכלתי ושתיתי מסים וזה היה חלום חיי. מעולם לא היה קל במשפחה. הוריי היו שני פקידים זוטרים. מאז שנכנסתי לתפקיד מנהל המחלקה המקצועית, הוריי לא קודמו. בגיל 14 במאמצים שעלו באוכל במשפחה התקבלתי לבית הספר העיוני ברמת גן כדי להגשים את החלום ולהיות רואה חשבון".

לדבריו, "הייתי מצטיין דיקן במשך שנים רבות. בסוף הלימודים הגשמתי את החלום להתקבל למס הכנסה. לכל אורך הקריירה הצטיינתי. כמפקח זוטר במס הכנסה הצטיינתי וגם לאחר מכן לכל אורך התפקידים. כל חיי עבדתי ללא שעון לטובת המדינה".

"חוסר ניסיון"

את התפוצצות הפרשה בראשית ינואר 2007 מתאר מצא כך: "ביום שנעצרתי, באותו ערב, ההורים שלי היו צריכים לראות אותי מקבל אות מראש הממשלה, על עבודה ללא לאות בטיפול באלפי הבתים שניזוקו במלחמת לבנון השנייה. בבוקר היתה דפיקה בדלת. שתי הבנות בבית, הופכים את הבית בחיפושים. למה? מה צריך להגיד לאשתי כשנכנסים לחדר שינה שגנבתי מיליונים? מעולם לא נשאלתי שאלה על הדבר הזה. למה לפרסם בעיתונות את הדברים האלה? יום אחרי יום, פורסם כאילו מצא לקח מיליונים סגר תיקים ושומות, נסגרו חקירות - אין דבר כזה גם בכתב האישום המקורי".

מצא ציין כי "לא עשיתי דברים מתוך שחיתות, אולי מתוך תמימות, חוסר ניסיון. אולי זה קשור לילדות שלי. אני לא מושחת ולא הייתי מושחת. יש פה התנהלות פגומה שלקחתי עליה אחריות. לא יכולתי לשאת את האישום שהמינוי שלי הוא בגדר קבלת שוחד. הייתי קונצנזוס ולא הייתי צריך סיוע מאף אחד. אחרי שמונה ימי מאסר חזרתי הביתה ומצאתי משפחה הרוסה. מהרגע הראשון בחקירה אמרתי שלא ידעתי, במה שעשיתי הודיתי. אני לוקח אחריות על מה שהודיתי בו. המילים האלה 'מדינת ישראל נגד ג'קי מצא' צרובות בגופי וזה יישאר שם תמיד".

מצא המשיך ואמר כי "בתקופה הזו אביה של אשתי נפטר, גילו לאמי סרטן, אבי לקה בהתקף לב. כל המשפחה שילמה מחיר יקר. אם הייתי רווק בלי ילדים כמו לאורך הדרך שלקחתי אחריות לא הייתי מבקש כל כך בצורה כל כך ישירה, בשביל המשפחה שלי, לאפשר לי להיות לידם. בעיקר ליד אמי. אני מבקש להחזיר את השפיות לחיים שלנו, נענשתי מספיק. גם אם טעיתי לא עשיתי זאת משחיתות - כל המינויים האמנתי שהם לפי צו מצפוני ודעתי המקצועית".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'קי מצא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully