וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לא סומכים על נתניהו מול הטייקונים

מסקר שנערך עבור שתי"ל, מרבית הציבור מאמין שלמרות הצהרותיו, ראש הממשלה יתקפל מול טייקוני הגז ויקבור את מסקנות ועדת ששינסקי בעניין חלוקת רווחי הגז

למרות הצפי כי המלצות ועדת ששינסקי יאושרו היום (ראשון) בממשלה, ועל אך הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יאמץ את מסקנות הוועדה במלואן, נראה כי מרבית הציבור אינו מאמין להכרזות וסבור כי נתניהו יתקפל בפני בעלי ההון המחזיקים בזכויות על מאגרי הגז של ישראל.

לפי סקר "אומניבוס", שנערך עבור המרכז לשירותי תמיכה וייעוץ לקידום שינוי חברתי, שתי"ל, של הקרן החדשה לישראל, שנערך בקרב 507 נדגמים, עולה כי 60% מהנשאלים סבורים כי ראש הממשלה לא יעמוד בדיבורו וכי מסקנות ששינסקי הסופיות לא יעברו את כל הליכי החקיקה. לדעת אותם 60%, בעלי ההון יצליחו לשכנע את המערכת הפוליטית כי אין לחלק את רווחי הגז.

הסקר, שבחן את עמדות הציבור בנוגע למסקנות ועדת ששינסקי בנוגע לחלוקת ההכנסות מאוצרות הטבע של ישראל, העלה כי 63.5% מן הציבור סבור שגובה התשלומים שהמדינה צריכה לגבות מבעלי הון עבור השימוש במשאבי הטבע שלה צריך להיות למעלה מ-50%, כנהוג במדינות המערב.

מעבר לכך, נראה כי יש חלק לא מבוטל מהציבור שמאמין שיש להרחיק לכת אף יותר ממסקנות הוועדה: 19.4% סבורים שעל המדינה לגבות את המקסימום האפשרי, 80%.

כמו כן, 44.2% מהציבור סבור שמערכת הלחצים המופעלת על מערכת השלטון בנוגע למיסוי ותגמולי הגז מוגזמים, ומכופפים הליכים דמוקרטיים. 25.4% מהציבור סבור שמדובר בשחיתות מבנית, ושנבחרי הציבור משרתים את בעלי ההון. רק 17.2% סבורים כי מדובר בלחצים ראויים, וכי כל אחד יכול לנצל את כספו כראות עיניו.

עוד עלה מהסקר, כי 38.7% מהציבור סבור שהגופים שמייצגים את האינטרס הציבורי באופן הטוב ביותר הם הארגונים החברתיים, אחריהם יו"ר הוועדה המקצועית, איתן ששינסקי, ולבסוף בעלי "דלק", יצחק תשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully