וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה למיסז'ניקוב: "מנע את הרס התיירות בים המלח"

עירית רוזנבלום

23.1.2011 / 13:30

תעשיית התיירות התאגדה עם שלל גופים בקריאה לשר התיירות למנוע את הרס הטבע והתיירות באתר הנמוך בעולם. מיסז'ינקוב: גורמים אינטרסנטים מנסים לחבל בעבודה המקצועית שנעשתה

בצעד לא שגרתי התאגדו תעשיית התיירות, החברה להגנת הטבע, אדם טבע ודין, ידידי כדור הארץ, תושבים מדימונה ומערד, לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, מארגני התיירות הנכנסת לישראל, פאנל חברות התעופה הזרות ועוד, ופירסמו מודעה הקוראת לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, למנוע את הרס הטבע, התיירות ומלונות ים המלח. מיסז'ינקוב אמור להודיע בימים אלה על החלופה שבחר בסוגיית ההגנה על מלונות ים המלח מעליית מפלס המלח בבריכה שלחופה הם שוכנים. אחת החלופות המוצעות היא הריסת המלונות הניצבים בקו הראשון לחוף הבריכה והעתקתם לאחור.

במודעה במודעה שהתפרסמה הבוקר ב"הארץ", טוענים הגופים כי פרנסתם של 12 אלף מועסקים בתיירות ים המלח - בסכנה. "הרס והעתקת המלונות, הנזק למדבר יהודה כתוצאה מעבודות חציבה מסיביות, כפתרון זמני לעליית המפלס, הם מכת מוות לסביבה ולתיירות בים המלח. יתר על כך ובסופו של דבר, ממילא ייאלצו ליישם את הפתרון היחיד לטווח הארוך: קציר המלח". המודעה מסתיימת בקריאה "למה להרוס בינתיים ולא לנקוט מיד בפתרון הנכון?".

השר מיסז'ניקוב מסר בתגובה כי "מצער שגורמים אינטרסנטים מנסים לחבל בעבודה המקצועית שנעשתה על ידי משרד התיירות באמצעות חל"י (החברה הממשלתית להגנות ים המלח) כחלק מהחלטת הממשלה, אינם מאפשרים להשלים את העבודה ולהציג את הממצאים לממשלה ולציבור הרחב".

לדבריו, כל החלטה שיקבל, תיקח חשבון היבטים תיירותיים, סביבתיים ותעסוקתייים של האיזור וכן את עלות הביצוע לאוצר המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully