וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלנים חוזים: הריבית תעלה ב-0.25%

ואדים סבידרסקי

23.1.2011 / 14:30

לפי ההשערות, המגבלות שהטיל בנק ישראל על המשקיעים הכבדים במט"ח מגבירות את הסיכוי להעלאת הריבית, זאת לאחר שלושה חודשים רצופים בהם נשארה הריבית על כנה

יום לפני החלטת הריבית במשק לחודש פברואר 2011, כל הכלכלנים שהשתתפו בסקר של ספקית המידע הפיננסי בלומברג מסכימים כי הפעם יעלה בנק ישראל את הריבית ב-0.25% לרמה של 2.25%. זאת לאחר שלוש החלטות רצופות להותיר את הריבית במשק על כנה. בנק ישראל יכריז על גובה הריבית במשק מחר ב-17:30.

מדד המחירים לצרכן - בין הגורמים המשפיעים ביותר על החלטת הריבית של בנק ישראל - עלה בחודש דצמבר ב-0.4% - מעל לתחזית הכלכלנים אשר ציפו לעלייה 0.3% בממוצע. המדד עלה ב-2.7% ב-2010 כולה - סמוך לגבול העליון של יעד האינפלציה הממשלתי אשר עומד על 3% בשנה.

בסיטי בנק מציינים כי צעדי ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח ובמיוחד הטלת חובת נזילות על עסקות בנגזרי מט"ח של תושבי חוץ מגדילים את סיכוי להעלאת ריבית הצפויה החודש. כלכלני בנק השקעות סבורים כי הגורם העיקרי התומך בהחלטה זו מהווים לחצים אינפלציוניים המתגברים במשק.

בהחלטה הקודמת הביע בנק ישראל דאגה מההיחלשות הנמשכת של הדולר ומהפגיעה האפשרית ביצוא הישראלי. כעת, צעדי התערבות בשוק המט"ח מאפשרים לנגיד ולחברי הנהלת בנק ישראל המשתתפים בדיון בפורום מצומצם להתמקד בצינון עליית המחירים במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully