וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנושא החשוב - חיבור מאגר תמר ב-2013"

לאחר אישור הממשלה את המלצות ששינסקי לגובה תגבולי הגז, הגיב שר התשתיות, שהתנגד למסקנות הוועדה, ואמר כי הדבר החשוב ביותר הוא הסרת המכשולים לרכישת הגז מתמר ע"י המדינה

"הדבר החשוב ביותר הוא קבלת החלטה ויצירת ודאות. אנחנו רוצים להילחם בבירוקרטיה, אבל בינתיים מי שעצר את ההתקדמות וייצר בירוקרטיה זה אנחנו", כך אמר היום (ראשון) שר התשתיות עוזי לנדאו בישיבת הממשלה בה אושרו המלצות ועדת ששינסקי במלואן.

לדברי לנדאו, על אף שמסקנות הוועדה בנוגע לגובה המס מרווחי הגז והנפט שהתגלו בישראל התקבלו כלשונן, הסכים ראש הממשלה כי הנושא החשוב ביותר הוא שהגז יגיע בתוך שנתיים, כך שהמיסוי על מאגר תמר יהיה בגובה המינימלי האפשרי. עקב כך, ציין לנדאו כי ראש הממשלה החליט למנות צוות שיעקוב אחר חיבור הגז בזמן וידאג להסיר מכשולים תחת בחינת יישום דעת המיעוט לגבי התחייבות רכישת הגז על ידי המדינה.

לנדאו אמר כי, "כאשר הצטרפו נציגיי לוועדה, העיקרון היחידי שהצבתי בפניהם היה לדאוג לחיבור 'תמר'. על כן, בהמלצות הביניים, אשר בניגוד לפרסומים שונים, לא נחתמו על ידי איש, הכניסו נציגי המשרד סעיף מפורש, שדיבר על בדיקת המימון".

"מול כל הכלים שהציבה הוועדה, עדיין הסתבר שסגירות פיננסיות לא יכלו להיעשות", אמר השר, "העובדות מדברות בעד עצמן – גופים פרטיים חתמו בסופו של דבר עם ספק זר, ולא עם 'תמר'. האזרחים והמדינה הפסידו מכך רווחים גדולים. זה מתיישב עם דו"ח המיעוט שטוען שלא הייתה רגישות מספקת ולא לקחו את הערכות הסיכון כראוי".

לדברי שר התשתיות, "אין לנו יתירות באספקת גז. עמדתי להחריג את 'תמר' לא הייתה משנה רבות בתחום הכלכלי, אך יש לה השפעה גדולה בתחום הביטחון האנרגטי. הבעיה כאן אינה אידיאולוגית, אלא קונקרטית לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully